Proč by za pozadím (nejen) PPC reklam měl stát kreativec

22. prosinec 2017     komentáře (0)  743 objevných slov

V dnešní době se denně vytvoří obrovské množství online kampaní a reklam. Marketéři jsou jako dělníci za pásem, kteří jich musí takřka za nejkratší dobu vytvořit co nejvíce. Jakmile se jedna vytvoří, jde se na další. Často ale reklamy nefungují nebo nepřinášejí ten efekt, který by měly. Dokonce ani dobrý text je někdy nespasí. Jak je to možné?

Proč by za pozadím (nejen) PPC reklam měl stát kreativecProč by za pozadím (nejen) PPC reklam měl stát kreativec

Proč to často nefunguje

Ze stran firem je na marketéry vyvíjen čím dál větší tlak, zvlášť v období, jako jsou například blížící se Vánoce. Všichni chtějí co nejvíce prodávat. Okamžitě. A to jakkoliv. Můžete si toho všimnout na každém kliku. Třeba Facebook se mění ve výkladní skříň produktů, přestože my ho nepovažujeme primárně za prodejní kanál. A další firmy chtějí přesto na Facebooku také prodávat. Sice vám často neřeknou proč, ale chtějí to, protože to prostě dělají všichni ostatní. Ale už je vůbec nezajímá, že špatně.

A to je ten hlavní problém. Všichni dělají to samé a ještě k tomu stejným způsobem, bez odlišností. Skutečný problém bych ale nehledal v samotných inzerátech nebo v jejich nastavení. Kvalitních PPC specialistů najdeme v České republice mnoho. Skutečný problém dle mého názoru vzniká ještě mnohem dříve, tedy bohužel ještě předtím, než firma poptá agenturu na výkonnostní kampaně.

Rozhodujícím faktorem totiž není dobrý inzerát. Ano, má na prodeji produktu velký podíl. A podle něho se také určuje úspěšnost agentury, která za ním stojí. Tím nejdůležitějším je samotný produkt či služba dané firmy. Produkty a služby si vytvářejí firmy samy. Ty by také měly vědět, komu je prodávají, respektive komu je chtějí prodávat. Ale způsob firem “máme produkt a cílovku, jdeme na kampaně” považuji v dnešní době bohužel za nedostačující.

Jak předejít stereotypu

Zde totiž přichází moment, kdy by do hry měl vstoupit kreativec a také někdo, kdo má zkušenosti s marketingem, ideálně v jedné osobě. Kreativec totiž ví, že musí na produktu (a také na samotné firmě) najít to nejzajímavější, nejužitečnější a něco, čím se odlišuje od konkurence. Také ví, že lidé nenakupují produkty nebo služby, ale požitek, kterého díky daným produktům dosáhnou. A tam se nachází skutečná hodnota produktů, kterou lze bezpečně prodat.

Chcete si ujasnit marketingové myšlení před tvorbou kampaní? Možná by vám v tom mohl pomoct článek STDC framework jako základ úspěšného fungování marketingu.

Uveďme si raději konkrétní příklad, který vychází z našich zkušeností. Dejme tomu, že se specializujete na výrobu a prodej krbových vložek. Pravděpodobně nikdo vyloženě netouží po velké hořící krabici s trubkou, která vede kamsi ven z domu. Naopak lidé si od vás koupí příjemné posezení s rodinou u praskajícího dřeva, tedy atmosféru, které díky krbové vložce dosáhnou. Jiným lidem můžete zase vyřešit problém při hledání alternativního způsobu vytápění. Když se nad tím zamyslíte tímto způsobem, možná se vám pak odkryje příčina toho, proč nikdo nekliká na váš inzerát na “krbové vložky na míru s výměníkem”.

Je to jen na nás

Nemyslím si, že jsou firmy hloupé. Jen se nechají snadno strhnout do stereotypu, kde vše probíhá bez špetky originality. Přitom jejich produkty, respektive celková komunikace směrem k zákazníkům si zaslouží zásah dobrého kreativce. Na nás agenturách je, abychom získali důvěru firem v tento postup a přesvědčili je jít pro ně dosud neznámou cestou. Může to pak firmě přinést až nečekané výsledky. A to nejen v rámci PPC reklam. A navíc do stereotypu se přeci můžou vrátit vždycky.

A co vy? Chcete vykročit z davu stereotypní komunikace firem?

Ano, chci

Autor Daniel Klečka

Autor: Daniel Klečka

Copywriter, ideamaker a UX designer stojící za texty pro značky, jako je Albert, O2 nebo E-on. V PROSEO Media má na starosti kreativní část většiny projektů a UX design.



Hodnocení

4 hvězdiček / Hodnoceno: 10x


Přidat komentář (0)

Jak citovat tento obsah?

Klečka Daniel. Proč by za pozadím (nejen) PPC reklam měl stát kreativec. In: Obsah na dosah [online], 2017 [cit. 2018-12-16]. ISSN 2570 – 7825. Dostupné z: https://www.obnd.cz/proc-by-za-pozadim-nejen-ppc-reklam-mel-stat-kreativec

Čtěte také...

Proč nemůžeš být copywriterem

Proč nemůžeš být copywriterem

Nepotřebuješ žádné peníze do začátku, budeš si řídit čas podle sebe a zakázky se k tobě jen pohrnou. Můžeš být maminka na mateřské, tatínek na rodičovské nebo absolvent strojní fakulty. Stačí ti notebook a připojení k internetu a můžeš se stát copywriterem. Opravdu m…

Jak sestavit marketingový plán

Jak sestavit marketingový plán

Jedním z řešení, které jako firma poskytujeme, je tvorba marketingové strategie (či obsahové, komunikační nebo třeba náborové). Následná realizace takové strategie se však neobejde bez plánu. Jasně definovanou strategii překlopíme do přehledného plánu (ideálně na celý rok)…

STDC framework jako základ pro úspěšné fungování marketingu

STDC framework jako základ pro úspěšné fungování marketingu

Pro mnohé možná nic nového pod sluncem, ale přesto se někdo z vás nemusel ještě s frameworkem STDC setkat. Co je to STDC, v čem se liší od tradičního marketingového přístupu, proč a jak je možné jej využít pro úspěšné fungování marketingu ve vašem byznysu?


Komentáře