Infografika: Jak vytvořit základ pro úspěšný web?

11. srpen 2017     komentáře (0)  456 objevných slov

Na internetu je stále více nabídek hotových webových řešení. Ty mohou pomoci například v situacích, kdy potřebujete mikrostránku pro jednorázovou kampaň. Webové stránky je ale třeba stejně jako kterékoliv jiné reklamní sdělení cílit přímo na vaše zákazníky. Připadá tedy v úvahu vypracování webu na míru vašim potřebám, respektive potřebám vašich zákazníků. A na tom má svůj podíl UX designer. Podívejte se na naši infografiku, jak UX designer pracuje.

Infografika: Jak vytvořit základ pro úspěšný web?Infografika: Jak vytvořit základ pro úspěšný web?

1. Uživatelský průzkum

Nejprve musíme zjistit, pro koho web tvoříme. Chceme vědět vše o vás a o vašich produktech či službách. Také potřebujeme vědět, kdo jsou vaši zákazníci a kde se vyskytují. Neméně nás také zajímá, kdo je vaším největším konkurentem.

2. Analýza nasbíraných dat

Nasbíraná data analyzujeme. Zjistíme z jakého zařízení využívají vaši zákazníci internet nejvíce a jak se tam chovají. Podle toho se budeme soustředit na možnosti designu, které dále rozpracujeme. Připravíme také user stories, tedy uživatelské scénáře, jich se budeme držet při další tvorbě.

3. Design

Od sběru a analýzy dat se dostáváme k samotné tvorbě. Připravíme informační architekturu a strukturu webu. Určíme počet a názvy podstránek, které budou web tvořit, dále jejich strukturu a konverzní cesty. Vymyslíme a co nejvíce zjednodušíme jednotlivé kroky, kterými se zákazník dostane k objednávce. To vše přetavíme do drátěného modelu webu - wireframů.

Jak pracuje UX designer

4. Prototyp

Abychom mohli pokročit dále, potřebujeme vytvořit prototyp, který lze otestovat v praxi. Wireframy doplníme o konkrétní obsah a texty a také ho prolinkujeme. Vytvoříme tak prototyp, který můžeme testovat přímo na konktrétních uživatelích.

5. Uživatelské testování

Připravíme user cases, tedy konkrétní situace uživatelského chování na webu. Může to být například objednávka konkrétního produktu. User cases zadáme vybraným respondentům a budeme sledovat, zda se k naplnění daného úkolu dostali nejsnazší cestou a zda všechny kroky byly srozumitelné.

Na základě testování provádíme úpravy a případně provedeme další testování. Po odsouhlasení prototypu přichází na řadu UI design, zjednodušeně vizuální styl.

UX designer však nepracuje samostatně. Pracuje ruku v ruce s markeťáky, copywritery, programátory i grafiky. Všechno si totiž musí dohromady sednout.

Chcete vytvořit web na míru potřebám vašich zákazníků?

Chci funkční web

Autor Daniel Klečka

Autor: Daniel Klečka

Copywriter, ideamaker a UX designer stojící za texty pro značky, jako je Albert, O2 nebo E-on. V PROSEO Media má na starosti kreativní část většiny projektů a UX design.



Hodnocení

4.9 hvězdiček / Hodnoceno: 10x


Přidat komentář (0)

Jak citovat tento obsah?

Klečka Daniel. Infografika: Jak vytvořit základ pro úspěšný web?. In: Obsah na dosah [online], 2017 [cit. 2018-12-16]. ISSN 2570 – 7825. Dostupné z: https://www.obnd.cz/infografika-jak-vytvorit-zaklad-pro-uspesny-web

Čtěte také...

STDC framework jako základ pro úspěšné fungování marketingu

STDC framework jako základ pro úspěšné fungování marketingu

Pro mnohé možná nic nového pod sluncem, ale přesto se někdo z vás nemusel ještě s frameworkem STDC setkat. Co je to STDC, v čem se liší od tradičního marketingového přístupu, proč a jak je možné jej využít pro úspěšné fungování marketingu ve vašem byznysu?

Infografika: UI design versus UX design

Infografika: UI design versus UX design

Pojmy UI design a UX design bývají poměrně často používány společně a také často chybně zaměňovány. Každý z nich znamená zcela něco odlišného, ale jeden bez druhého se při tvorbě jakéhokoliv projektu zkrátka neobejdou. Tím projektem může být například návrh webu a s…

Jak otextovat web jako copywriter

Jak otextovat web jako copywriter

Chystáte nový web a neznáte konkrétního copywritera nebo si nemůžete dovolit platit za jeho kvalitní služby? Dám vám několik tipů, díky kterým zvládnete svůj web otextovat sami. Můžete ho totiž otextovat mnohem lépe než špatný copywriter.


Komentáře