HR Marketing: Jak získat zaměstnance snů?

20. červen 2017     komentáře (0)  993 objevných slov

Inzeráty na pracovních portálech přivádí jiné uchazeče, než potřebujete, nebo dokonce žádné. Mladému kolektivu už pomalu ale jistě táhne na čtyřicet a stravenky dnes nadchnou málokoho. K tomu každá firma dnes tvrdí, že je flexibilní a dynamická. Ani nedostatek kvalitní pracovní síly na trhu práce nalezení ideálních zaměstnanců moc neulehčuje. Jak tedy dnes získáte zaměstnance snů?

Jak získat zaměstnance snů?Jak získat zaměstnance snů?

Nedostatek lidí? Možná

Dříve možná slova o flexibilitě a dynamice firmy stačila. Bylo totiž z čeho vybírat. Ale tím, jak se nezaměstnanost snižuje, nezbývá na trhu práce dostatek kvalifikovaných lidí, kteří by mohli doplnit vaše řady. A máme problém číslo jedna.

Možná je ale problém také trochu jinde. Myslíte si, že robotický inženýr bude hledat novou práci na pracovních portálech, v personální agentuře, nebo dokonce na úřadu práce? Asi nebude. Pravěpodobně také nebude bez práce. Takže ho musíte hledat jinak a jinde.

Koho vlastně hledáte?

Ze všeho nejdříve se zaměřte na to, co už máte - své zaměstnance. Získáte-li si jejich loajalitu, pak si nejspíš získáte i někoho dalšího, jako jsou oni sami. Navíc vám mohou pomoct i v šíření vašeho dobrého jména, tedy jména svého zaměstnavatele.

Víte-li, koho byste si rádi ve své firmě udrželi, víte tím pádem, koho chcete do firmy dostat. Buďte konkrétní. Vytvořte si persony ideálních uchazečů a ty pak použijte při HR marketingové strategii.

Náborové kampaně? HR marketingová strategie

Ano, při hledání ideálního zaměstnance je třeba strategie. Samozřejmě můžete střílet do lesa ve snaze trefit jelena, ale pravděpodobně vystřílíte spoustu nábojů bez jistoty, že nějakého trefíte. Se správně nastavenou strategií objevíte místa s celými stády a vy si budete moct vybrat toho pravého. Nebo v ideálním případě jeleni přijdou na okraj lesa přímo za vámi.

Ale jak na to? Nejprve je třeba určit, na co váš vysněný zaměstnanec slyší. Na firemní telefon? Na stravenky? Možná. Zkuste ale nabídnout něco, co nikdo jiný nemá. A tím je vaše firemní značka. Začnete-li pracovat se značkou a budete-li s ní pracovat dobře, pak bude tím největším benefitem a důvodem, proč u vás pracovat. Je to sice běh na delší trať, ale vyplatí se to a splatí několikrát.

Pro začátek však můžete začít i hmatatelnějšími benefity. Definujte si hlavní výhody, které máte oproti konkurenci v oboru. Pořádáte každých čtrnáct dní snídaně se všemi zaměstnanci a vše platí firma? Mohou si vaši zaměstnanci upravovat pracovní dobu a práci bez zbytečné byrokracie? Přispíváte svým zaměstnancům na rekreaci, vzdělávání a kurzy či jiné volnočasové aktivity? Pracujete ve svém volném čase na charitativních projektech bez nároku na honorář? Super, jděte s tím do světa. Na klíčových výhodách můžete postavit základy vašeho brandu. Pak je na řadě umět to prodat. A na to potřebujete plán.

Bez plánu ani ránu

Víte, koho hledáte. Tím pádem budete vědět, kde ho najdete. Zároveň víte, co můžete nabídnout. Ale nelze dělat vše najednou. Proto potřebujete sestavit plán, kde si mimo jiné přehledně zobrazíte:

  • klíčové aktivity (inzeráty, videa, články, plakáty, online kampaně, eventy)
  • kanály pro šíření sdělení (PPC reklama, sociální sítě, média)
  • časový harmonogram
  • rozpočty
  • odpovědné osoby
  • ukazatele měření úspěšnosti (KPI)

Při měření výsledků v reálném čase můžete okamžitě reagovat na změny a přerozdělovat rozpočet mezi jednotlivými kanály. Vaše strategie pak bude mnohem efektivnější než v případě neustálého opakování stejných aktivit, jako je například inzerce na pracovních portálech.

A jdeme na to

Jak tedy získáte zaměstnance snů? Nejprve si definujte, koho vlastně hledáte. Pak si určete vaše hlavní konkurenční výhody a na nich postavte základy svého brandu. Na své značce pracujte neustále.

Silné značky nevznikají ze dne na den. Budují se. Jakmile víte, koho hledáte, a co mu můžete nabídnout, zjistěte, kde se vaše cílová skupina nachází. Podle toho vyberte druh sdělení a kanály, kterými k ní sdělení dostanete.

Celou strategii nezapomeňte překlopit do plánu, kde zobrazíte veškeré aktivity, kanály, rozpočet, odpovědné osoby a metriky, dle kterých budete určovat úspěšnost kampaně a na základě kterých budete v průběhu reagovat na změny. A pak se do toho pusťte.

Zaměstnance snů můžete získat za týden, ale také za půl roku. HR marketing vám v tom jistě pomůže. Nechcete na to být sami? Rádi vám s tím pomůžeme.

Chci poptat HR marketing

Autor Daniel Klečka

Autor: Daniel Klečka

Copywriter, ideamaker a UX designer stojící za texty pro značky, jako je Albert, O2 nebo E-on. V PROSEO Media má na starosti kreativní část většiny projektů a UX design.



Hodnocení

4.17 hvězdiček / Hodnoceno: 23x


Přidat komentář (0)

Jak citovat tento obsah?

Klečka Daniel. HR Marketing: Jak získat zaměstnance snů?. In: Obsah na dosah [online], 2017 [cit. 2018-10-15]. ISSN 2570 – 7825. Dostupné z: https://www.obnd.cz/hr-marketing-jak-ziskat-zamestnance-snu

Čtěte také...

Co (ne)funguje při hledání nových zaměstnanců?

Co (ne)funguje při hledání nových zaměstnanců?

V ČR je momentálně relativně nízká nezaměstnanost. Firmy neustále potřebují nové zaměstnance, a tak hledají nové způsoby, jak je získat. Třeba pomocí online marketingu. Na co se ale zaměřují méně, je to, čím je získat. Všechny náborové kampaně pak bohužel vypadají té…

Zapomeňte na cílovku. Sestavte si persony

Zapomeňte na cílovku. Sestavte si persony

Ještě donedávna markeťákům stačilo pracovat s obyčejnou cílovkou. Vymezili si pohlaví, věk, odhadovaný příjem, pár volnočasových aktivit a byl klid. Přitom sestavení person patří mezi základní metody, jak správně nastavit marketingovou strategii. V současném světě, kdy n…

5 tipů, jak na skvělý newsletter

5 tipů, jak na skvělý newsletter

E-mail marketing je stále hodně vnímán jako prodejní kanál. Nepatří sem ale jen výzva ke koupi, poděkování za objednávku nebo seznam nových produktů. Newsletter je také výborný kanál pro budování vztahu se zákazníky a šíření dobrého jména vaší značky. Jak si tedy pora…


Komentáře