Infografika: Jak tvořit úspěšná videa pro obsahový marketing

8. září 2017     komentáře (0)  689 objevných slov

Videa se stávají čím dál tím více mocnějším nástrojem v obsahovém marketingu. Například společnost Cisco předpokládá, že do roku 2020 bude 75 % veškeré mobilní komunikace probíhat právě prostřednictvím videa. Je to konec fotografií a obrázků? To nevíme. Pojďme si ale ukázat, co by mělo video obsahovat, aby bylo úspěšné.

Infografika: Jak tvořit úspěšná videa pro obsahový marketingInfografika: Jak tvořit úspěšná videa pro obsahový marketing

Video framework

Podobně jako u marketingu jako takového, kde využíváme framework STDC, existuje neméně užitečný framework i pro video obsah. Náš video framework je vytvořen ze slova SUCCESS, což v překladu z anglického jazyka znamená úspěch, přičemž každé písmeno (kromě posledního) z zobrazuje jedno slovo. Pojďme si je postupně odhalit. O video frameworku se zmiňuje David Lörincz v jednom ze svých videí v rámci Modré krve.

Simple

Jak se říká, v jednoduchosti je krása. Potřebujete, aby vaše video lidé pochopili. Udělejte jim to co nejsnazší, i když toho máte jistě hodně na srdci.

Unexpected

První tři vteřiny videa jsou rozhodující pro jeho další sledování. Musíte upoutat pozornost. Přijďte s něčím neočekávaným. Wow efekt je zde na místě.

Credibility

Tvořte věrohodný obsah. Získáte si tak důvěru stávajících zákazníků a hlavně také zákazníky nové. Nehrajte si na něco, co nejste.

Concrete

Buďte konkrétní. To platí obecně i u jakéhokoliv jiného obsahu, například i u článků. Obecně pojatá témata jsou nudná. Jděte do hloubky, do detailu.

Emotional

Vzbuďte v lidech emoce a získáte si je. Vzpomeňte si například na videa charitativních organizací.

Smile

Buďte pozitivní. Ano, některé reklamní kampaně jsou založeny na odstrašujících příkladech. Věděli jste ale, že mozek se snaží z paměti odstranit nejdříve špatné vzpomínky?

Sexy

Video framework jsem rozšířil o poslední slovo. Pokud splníte všechna kritéria výše, ale vašemu videu bude tak nějak scházet šmrnc, šance na úspěch budou výrazně nižší. Pokud vaše produkty či služby nejsou sami o sobě nijak zvlášť atraktivní, dejte jim třeba příběh.

Video v obsahovém marketingu

Jak připravit správný scénář

Na základě video frameworku víte, jakým způsobem byste měli k videu přistupovat. Nyní se podíváme, na co byste měli myslet a jak byste měli postupovat při tvorbě scénáře.

1 Definice problému

Představte konkrétní problém, který vzniká v běžném životě, a popište ho. Nezapomeňte na stěžejní první tři vteřiny videa, kterými musíte upoutat pozornost.

2 Řešení

Přijďte s řešením. Vy přeci víte, jak vyřešit daný problém. Představte divákům vaše řešení uvedeného problému.

3 Jak to funguje

Ukažte lidem, jak díky vašemu řešení může problém vyřešit. Jedná se o skvělou aplikaci? Představte, jak funguje a co z toho bude uživatel mít.

4 Shrnutí

Nyní přišla chvíle, kdy můžete říct i něco o sobě. Přidejte ke shrnutí předešlých částí i pár slov o tom, kdo jste a co děláte.

5 Výzva k akci

Upoutali jste pozornost a získali přízeň diváka, který se ztotožnil s definovaným problémem. Teď vám nesmí utéct. Vytvořte výzvu k akci a získejte si ho. Ideálně napořád.

Chcete pomoct s přípravou videa v rámci obsahové strategie?

To chci

Autor Daniel Klečka

Autor: Daniel Klečka

Copywriter, ideamaker a UX designer stojící za texty pro značky, jako je Albert, O2 nebo E-on. V PROSEO Media má na starosti kreativní část většiny projektů a UX design.



Hodnocení

3.9 hvězdiček / Hodnoceno: 10x


Přidat komentář (0)

Jak citovat tento obsah?

Klečka Daniel. Infografika: Jak tvořit úspěšná videa pro obsahový marketing. In: Obsah na dosah [online], 2017 [cit. 2018-11-20]. ISSN 2570 – 7825. Dostupné z: https://www.obnd.cz/infografika-jak-tvorit-uspesna-videa-pro-obsahovy-marketing

Čtěte také...

Proč dělat obsahový marketing?

Proč dělat obsahový marketing?

Stojí vás to spoustu času, úsilí i nákladů (zvlášť pokud si necháváte obsah tvořit od agentury). Navíc vám tvorba obsahu přímo negeneruje zisk. Přesto je obsahový marketing pro každou firmu, která se mu věnuje, (zejména v B2C segmentu) obrovskou výhodou oproti konkurenci. Mus…

HR Marketing: Jak získat zaměstnance snů?

HR Marketing: Jak získat zaměstnance snů?

Inzeráty na pracovních portálech přivádí jiné uchazeče, než potřebujete, nebo dokonce žádné. Mladému kolektivu už pomalu ale jistě táhne na čtyřicet a stravenky dnes nadchnou málokoho. K tomu každá firma dnes tvrdí, že je flexibilní a dynamická. Ani nedostatek kvalitní pra…

Infografika: Co nevynechat při tvorbě person

Infografika: Co nevynechat při tvorbě person

Kdo jsou persony a jak je správně tvořit jsme si řekli v našem předchozím článku. Pojďme si teď ujasnit, na co při jejich přípravě rozhodně nezapomenout.


Komentáře