Návod: 8 tipů pro webové vstupní stránky, které zaručeně zvýší počet objednávek
27. říjen 2017 Daniel Klečka komentáře (0) 802 objevných slovVstupní stránky neboli landing pages na webu slouží především k získání zákazníka. Jejich cílem je, aby si objednal daný produkt nebo službu, zaregistroval se pro odběr newsletterů nebo například stáhl a nainstaloval aplikaci do svého smartphonu. Sebelepší produkt či služba nemusí však v případě nevyhovující vstupní stránky zákazníka přesvědčit. Přináším vám 8 tipů, kterým ho přesvědčit můžete (a to i se špatným produktem).
1. Mobile first (or die)
Přijde vám to jako samozřejmost? To je dobře. Pokud ne, změňte to. Nemít responzivní web, tedy zejména mobilní verzi, je v současnosti něco jako mít na celý rok k dispozici pouze pantofle. Jde to, ale v zimě to asi nebude nic moc. Přesvědčte se sami v Google Analytics a podívejte se, z jakého zařízení navštěvují lidé váš web. Pak budete mít jasno. Tento tip berte jako obecný pro celý web, nejen pro vstupní stránky.
2. Pište přesvědčivé texty
Zní to jako klišé a ne, nepíšu to jen proto, že jsem copywriter. Texty orientované k akci výrazně zvýší pravděpodobnost konverze. Používejte slova a slovní spojení, která v uživateli vyvolají pocit, že mají něco udělat (třeba jako já v těchto podnadpisech). Vyzývejte k akci. Mluvte jazykem vaší cílové skupiny. Jasně, stručně, úderně.
3. Barevně odlište tlačítka a výzvy k akci
Jasně. Grafickému zpracování a vizuálnímu stylu bychom mohli věnovat klidně celý článek. Kombinace dobrých textů a vhodně zvoleného barevného odlišení vašeho tlačítka či výzvy k akci zvýší šanci na úspěch na maximum. Barvou upoutáte pozornost. O přesvědčení k akci se postaráte díky bodu výše.
4. Pryč s navigačním menu
Navigační menu v horní části stránky usnadňuje orientaci na vašem webu. Někdy vám ale může spíš uškodit, jako tomu je například u vstupních stránek. Vy potřebujete, aby návštěvník webu splnil cíl vaší vstupní stránky, tedy objednal, zaregistroval se, stáhnul aplikaci atp. Tak proč mu dávat možnosti dostat se někam jinam? Navigační menu může v jistých případech zbytečně upoutat jeho pozornost a odvést ho jinam. A to nechcete.
5. Používejte obrázky a videa
Obohaťte texty pomocí fotek, obrázků, infografik či videí, která přiblíží či vysvětlí problematiku daného produktu, služby nebo aplikace, pro kterou jste vstupní stránku tvořili. Nejen že obsah na vstupní stránce nabere na atraktivitě, ale také pomůžete návštěvníkovi webu v rozhodovacím procesu.
6. Žádejte pouze tolik, kolik je třeba
Zaprvé si lidé chrání své soukromí a neradi sdílejí své osobní údaje a zadruhé nikdo nemá rád zdlouhavé vyplňování formulářů. Chápu, že například pro co nejlepší segmentaci e-mailových kontaktů pro pozdější rozesílku newsletterů se vám budou hodit všechny možné informace o daném návštěvníkovi vašeho webu. Můžete pak lépe cílit a dodávat mu pouze ten obsah, který ho zajímá. Zamyslete se však nad tím, o kolik objednávek nebo například kontaktů byste nemuseli přijít, kdybyste případný formulář co nejvíce zjednodušili?
Pokud opravdu potřebujete zjistit více informací či nějaké preference, zvolte například zaklikávací položky než ruční vyplňování.
7. Dbejte na jednoduchost
Už jsem to nakousl v předchozím bodě a dostávám se k tomu velice často, ale v jednoduchosti je nejen krása a síla, ale v tomto případě i konverze. Pozor, jednoduché nemusí vždy znamenat krátké nebo neobsáhlé. Spousta vstupních stránek vyšla v testování mnohem lépe, když se její obsah rozšířil o další informace. Ty však byly v tomto případě klíčové pro danou akci.
Zde jsem měl na mysli zejména obsahovou přehlednost a snadnou orientaci na stránce. Návštěvník webu se nesmí ztrácet v obsahu. Zjednodušte mu cestu k objednávce.
8. Testujte
Nejste si jisti některými z předchozích tipů? Tak si to otestujte a ověřte si teorii v praxi. Nejsnadněji to zjistíte pomocí A/B testování. Díky testování můžete vyladit i ty nejmenší detaily a maximalizovat tak konverzní poměr vaší vstupní stránky.
Chcete pomoci vytvořit vstupní stránku, která bude fungovat, nebo třeba jen poradit?

Autor: Daniel Klečka
Copywriter, ideamaker a UX designer stojící za texty pro značky, jako je Albert, O2 nebo E-on. V PROSEO Media má na starosti kreativní část většiny projektů a UX design.
Jak citovat tento obsah?
Klečka Daniel. Návod: 8 tipů pro webové vstupní stránky, které zaručeně zvýší počet objednávek. In: Obsah na dosah [online], 2017 [cit. 2025-06-21]. ISSN 2570 – 7825. Dostupné z: https://www.obnd.cz/navod-8-tipu-pro-webove-vstupni-stranky-ktere-zarucene-zvysi-pocet-objednavek.html
Komentáře
Kategorie a témata
Naše služby
Tvorba webových stránek - tvoříme rychlé a efektivní firemní weby, které přinášejí výsledky. Plánujete nový web? Ozvěte se nám s předstihem!