Návod: 8 tipů pro webové vstupní stránky, které zaručeně zvýší počet objednávek

27. říjen 2017     komentáře (0)  802 objevných slov

Vstupní stránky neboli landing pages na webu slouží především k získání zákazníka. Jejich cílem je, aby si objednal daný produkt nebo službu, zaregistroval se pro odběr newsletterů nebo například stáhl a nainstaloval aplikaci do svého smartphonu. Sebelepší produkt či služba nemusí však v případě nevyhovující vstupní stránky zákazníka přesvědčit. Přináším vám 8 tipů, kterým ho přesvědčit můžete (a to i se špatným produktem).

Návod: 8 tipů pro webové vstupní stránky, které zaručeně zvýší počet objednávekNávod: 8 tipů pro webové vstupní stránky, které zaručeně zvýší počet objednávek

1. Mobile first (or die)

Přijde vám to jako samozřejmost? To je dobře. Pokud ne, změňte to. Nemít responzivní web, tedy zejména mobilní verzi, je v současnosti něco jako mít na celý rok k dispozici pouze pantofle. Jde to, ale v zimě to asi nebude nic moc. Přesvědčte se sami v Google Analytics a podívejte se, z jakého zařízení navštěvují lidé váš web. Pak budete mít jasno. Tento tip berte jako obecný pro celý web, nejen pro vstupní stránky.

2. Pište přesvědčivé texty

Zní to jako klišé a ne, nepíšu to jen proto, že jsem copywriter. Texty orientované k akci výrazně zvýší pravděpodobnost konverze. Používejte slova a slovní spojení, která v uživateli vyvolají pocit, že mají něco udělat (třeba jako já v těchto podnadpisech). Vyzývejte k akci. Mluvte jazykem vaší cílové skupiny. Jasně, stručně, úderně.

3. Barevně odlište tlačítka a výzvy k akci

Jasně. Grafickému zpracování a vizuálnímu stylu bychom mohli věnovat klidně celý článek. Kombinace dobrých textů a vhodně zvoleného barevného odlišení vašeho tlačítka či výzvy k akci zvýší šanci na úspěch na maximum. Barvou upoutáte pozornost. O přesvědčení k akci se postaráte díky bodu výše.

4. Pryč s navigačním menu

Navigační menu v horní části stránky usnadňuje orientaci na vašem webu. Někdy vám ale může spíš uškodit, jako tomu je například u vstupních stránek. Vy potřebujete, aby návštěvník webu splnil cíl vaší vstupní stránky, tedy objednal, zaregistroval se, stáhnul aplikaci atp. Tak proč mu dávat možnosti dostat se někam jinam? Navigační menu může v jistých případech zbytečně upoutat jeho pozornost a odvést ho jinam. A to nechcete.

5. Používejte obrázky a videa

Obohaťte texty pomocí fotek, obrázků, infografik či videí, která přiblíží či vysvětlí problematiku daného produktu, služby nebo aplikace, pro kterou jste vstupní stránku tvořili. Nejen že obsah na vstupní stránce nabere na atraktivitě, ale také pomůžete návštěvníkovi webu v rozhodovacím procesu.

6. Žádejte pouze tolik, kolik je třeba

Zaprvé si lidé chrání své soukromí a neradi sdílejí své osobní údaje a zadruhé nikdo nemá rád zdlouhavé vyplňování formulářů. Chápu, že například pro co nejlepší segmentaci e-mailových kontaktů pro pozdější rozesílku newsletterů se vám budou hodit všechny možné informace o daném návštěvníkovi vašeho webu. Můžete pak lépe cílit a dodávat mu pouze ten obsah, který ho zajímá. Zamyslete se však nad tím, o kolik objednávek nebo například kontaktů byste nemuseli přijít, kdybyste případný formulář co nejvíce zjednodušili?

Pokud opravdu potřebujete zjistit více informací či nějaké preference, zvolte například zaklikávací položky než ruční vyplňování.

7. Dbejte na jednoduchost

Už jsem to nakousl v předchozím bodě a dostávám se k tomu velice často, ale v jednoduchosti je nejen krása a síla, ale v tomto případě i konverze. Pozor, jednoduché nemusí vždy znamenat krátké nebo neobsáhlé. Spousta vstupních stránek vyšla v testování mnohem lépe, když se její obsah rozšířil o další informace. Ty však byly v tomto případě klíčové pro danou akci.

Zde jsem měl na mysli zejména obsahovou přehlednost a snadnou orientaci na stránce. Návštěvník webu se nesmí ztrácet v obsahu. Zjednodušte mu cestu k objednávce.

8. Testujte

Nejste si jisti některými z předchozích tipů? Tak si to otestujte a ověřte si teorii v praxi. Nejsnadněji to zjistíte pomocí A/B testování. Díky testování můžete vyladit i ty nejmenší detaily a maximalizovat tak konverzní poměr vaší vstupní stránky.

Chcete pomoci vytvořit vstupní stránku, která bude fungovat, nebo třeba jen poradit?

No, jasně

Autor Daniel Klečka

Autor: Daniel Klečka

Copywriter, ideamaker a UX designer stojící za texty pro značky, jako je Albert, O2 nebo E-on. V PROSEO Media má na starosti kreativní část většiny projektů a UX design.



Hodnocení

5 hvězdiček / Hodnoceno: 2x


Přidat komentář (0)

Jak citovat tento obsah?

Klečka Daniel. Návod: 8 tipů pro webové vstupní stránky, které zaručeně zvýší počet objednávek. In: Obsah na dosah [online], 2017 [cit. 2018-12-16]. ISSN 2570 – 7825. Dostupné z: https://www.obnd.cz/navod-8-tipu-pro-webove-vstupni-stranky-ktere-zarucene-zvysi-pocet-objednavek

Čtěte také...

10 mýtů, na které můžete narazit v souvislosti s GDPR

10 mýtů, na které můžete narazit v souvislosti s GDPR

GDPR vstoupí v platnost už v květnu 2018. V souvislosti s ním bylo napsáno už hodně polopravd a mýtů. Pojďme se nyní podívat na ty nejzásadnější. Aneb opravdu je třeba se GDPR tolik obávat?

Co sledovat a na co se zaměřit při vyhodnocení marketingových kampaní

Co sledovat a na co se zaměřit při vyhodnocení marketingových kampaní

Možná jste si s touto otázkou lámali hlavu i vy. Rád bych vám tímto způsobem pomohl utřídit si myšlenky a ujasnit si, co vše je možné v marketingových kampaních sledovat a vyhodnocovat. A zejména co z toho pro vás bude důležité.

Začněte používat Facebook jako strategický marketingový kanál

Začněte používat Facebook jako strategický marketingový kanál

Existuje takové jedno přísloví: Co nestojí za lajk, na Facebook nepatří. To jednoduše říká, že pokud váš příspěvek nestojí fanouškovi za interakci, nemá na sociálních sítích co dělat. Jak ale poznat ten, který za to stojí?


Komentáře