6 změn, které na nás čekají na sociálních sítích v roce 2018

9. březen 2018  Miriam Zajícová   komentáře (0)  819 objevných slov

Všichni vnímáme, že se na Facebooku či Instagramu stále něco mění. Trendy ukazují, že podoba reklam na sociálních sítích, jako ji známe dnes, může být za rok radikálně jiná. Rok 2018 přinese například nárůst vlivu Instagramu, aplikací na zasílání zpráv nebo virtuální reality, která se vkrade do klasických marketingových nástrojů Facebooku. Tady je šest změn, na které by si firmy na sociálních sítích měly dát pozor.

6 změn, které na nás čekají na sociálních sítích v roce 20186 změn, které na nás čekají na sociálních sítích v roce 2018

Reklamy zdůrazní jednorázový obsah

Jak všichni víme, „Instagram Stories” (jednorázové příběhy ve formě videa nebo fotky) byly minulý rok fenoménem. Stories tvoří osobnost značky, která firmě získává větší angažovanost fanoušků. Každá úspěšná značka si uvědomuje, že se tento způsob prezentace stane co nevidět číslem jedna. Zaměřit se na krátké, trefné a jednorázové obsahy, bude pro firmy bezpochyby stále větší výzvou. Tato reklama začne mít vliv nejen na klasické sociální sítě, které se budou cítit trochu “old school”, ale také například na televizní vysílání.

Firmy zaujmou osobními profily

Firmy prezentující se na sociálních sítích budou muset začít více bavit své publikum. Důležité jsou pro fanoušky současné informace, rychlá komunikace a osobní přístup.

Lidé totiž Facebookové stránky firem prakticky nenavštěvují vyjma hledání konkrétních informací o dané firmě. Veškeré dění tak spadá do feedu, do kterého se obsah firem propíše v případě zhruba 4 % fanoušků dané stránky. Aby tedy obsah na firemním Facebooku vůbec mělo smysl tvořit, je potřeba pracovat také s boostováním příspěvků, případně s tvorbou klasických dark postů. Velký organický dosah bez potřeby placené reklamy získávají stále pouze virální příspěvky, které fanoušci sami šíří.

Se změnou algoritmu ze strany Facebooku doporučujeme zaměřit se na (ideálně) virální a velmi zajímavý obsah v kombinaci s podporou příspěvků finančními prostředky.

VR se stane standardním obsahem na sociálních sítích

Jak se poslední dobou na sociálních sítích vzmohlo živé vysílání, stejně se vzmůže také virtuální realita (kterou firmy začínají využívat zejména pro návštěvy zajímavých destinací, prohlídky produktů nebo nemovitostí apod.). Virtuální a rozšířená realita se již nyní stává klasickou součástí marketingových nástrojů na sociálních sítích, která jednoduše vtáhne zákazníky do příběhu značky. Tento fakt si Instragram i Snapchat uvědomují, a proto budou v příštím roce vkládat více pluginů a video rámečků pro navození VR.

Influence marketing poroste do výšin

V minulých letech jsme mohli vidět, co influence marketing zejména na Instagramu dokáže. Influenceři, tedy lidé, kteří díky svému postavení ve společnosti dokážou nějakým způsobem ovlivnit názory lidí, kteří je sledují, se čím dál více využívají pro propagaci značek i produktů.

Jelikož lidé prahnou po živých důkazech produktů a důvěryhodné recenzi, důležitost influence marketingu bude jenom růst. Firmy budou o to více tlačeni ke kvalitnější měřitelnosti účinnosti reklam.

Facebooku budou vládnout primárně videa

V roce 2016 měl Facebook v ČR podíl na internetové reklamě okolo 13 %, v roce 2018 by to mělo být až 20 %. Klasické fotky budou pro mainstream sociálních médií už pomalu nudné podobně, jako jsou nyní pouze textové příspěvky. To se promítá i do omezování dosahu nezajímavých příspěvků. Podle Marka Zuckerberga bude obsah na Facebooku v roce 2018 z 80 % o videích. Potáhnou ho 360° fotky, videa a live streaming.

Vzroste vliv aplikací pro zasílání zpráv

Trend messengeru je vysoce rostoucí a obsahuje více chatbotů než dosud. Chatboti zvyšují administrativní produktivitu značky až o 3,5 % a zákazníci jsou pro komunikaci s firmami přes tyto typy aplikací připravenější než jindy.

Pro obyčejné uživatele jsou změny na sociálních sítích zpestřením již nudných příspěvků, které denně potkávají na Facebooku nebo Instragramu. Firmy by se ale měly mít na pozoru! Internetový marketing se neustále vyvíjí a dnes už nestačí jen zveřejnit fotku produktu na Facebook a čekat, co se stane. Přichází doba, kdy jakýkoliv zajímavý obsah, vtipné Instagram Stories, sdílení team-building videí nebo recenzí od youtubera se bude vykupovat zlatem. Značky jdou za svými fanoušky a ti v roce 2018 směřují ke změně klasických médií na realitu.

Víte i o dalších změnách? Podělte se s námi o ně v komentářích?

Autor Miriam Zajícová

Autor: Miriam Zajícová

Miriam má za sebou magisterské studium na Provozně ekonomické fakultě Zemědělské univerzity. Poté se rozhodla vstoupit do světa sociálních médií. V PROSEO Media má na starosti kompletní správu sociálních sítí včetně placené propagace.



Hodnocení

5 hvězdiček / Hodnoceno: 3x


Přidat komentář (0)

Jak citovat tento obsah?

Miriam Zajícová. 6 změn, které na nás čekají na sociálních sítích v roce 2018. In: Obsah na dosah [online], 2018 [cit. 2018-07-18]. ISSN 2570 – 7825. Dostupné z: https://www.obnd.cz/6-zmen-ktere-na-nas-cekaji-na-socialnich-sitich-v-roce-2018

Čtěte také...

10 mýtů, na které můžete narazit v souvislosti s GDPR

10 mýtů, na které můžete narazit v souvislosti s GDPR

GDPR vstoupí v platnost už v květnu 2018. V souvislosti s ním bylo napsáno už hodně polopravd a mýtů. Pojďme se nyní podívat na ty nejzásadnější. Aneb opravdu je třeba se GDPR tolik obávat?

Free online nástroje, které vám usnadní marketingový život

Free online nástroje, které vám usnadní marketingový život

Přináším vám přehled free online nástrojů, které se mi při práci v online marketingu osvědčily tak, že mi usnadňují můj marketingový život. Největší výhodou těchto nástrojů je, že jsou alespoň do nějaké míry k užívání zdarma. Nezatíží tak váš firemní ani osobní rozpočet a zároveň díky nim ušetříte (…

8 tipů pro webové vstupní stránky, které zaručeně zvýší počet objednávek

8 tipů pro webové vstupní stránky, které zaručeně zvýší počet objednávek

Vstupní stránky neboli landing pages na webu slouží především k získání zákazníka. Jejich cílem je, aby si objednal daný produkt nebo službu, zaregistroval se pro odběr newsletterů nebo například stáhl a nainstaloval aplikaci do svého smartphonu. Sebelepší produkt či služba nemusí však v případě nev…


Komentáře