Testimoniály - Jak díky spokojeným klientům získat další zakázky

8. červen 2018     komentáře (0)  749 objevných slov

Marketing je mocný, ale osobní doporučení nenahradí ani sebelepší kampaň. To, aby vás klienti doporučili dále, vás nestojí vůbec nic a zároveň vás to stojí úplně vše. A ty nejlepší zakázky k vám přijdou odkud? Z webu, z facebookových kampaní? Ne. Zpravidla na doporučení.

Testimoniály - Jak díky spokojeným klientům získat další zakázkyTestimoniály - Jak díky spokojeným klientům získat další zakázky

Nedůvěra jako obranný mechanismus

V běžném životě se s tím setkáváte denně. Vybíráte mezi produkty různých značek, objednáváte z nového e-shopu nebo se třeba chystáte pronajmout si chatu v Krkonoších. Kromě toho, jak to vypadá, kolik to stojí a všech dalších informací, vás, respektive vaše zákazníky hlavně zajímají názory lidí, kteří to vyzkoušeli před nimi. Zkušenosti ostatních jim pomohou odbourat prvotní nedůvěru v něco nového. Nedůvěra je i v tomto případě přirozeným obranným mechanismem člověka. To, zda se vám ji podaří odbourat, či nikoliv, může zásadně ovlivnit využití vašich služeb, případně nákup vašich produktů.

Co a k čemu jsou testimoniály

A právě k tomu, abyste odbourali počáteční nedůvěru potenciálních zákazníků, slouží testimoniály. Jde totiž převážně o písemné doporučení či hodnocení zákazníka, které si firmy vkládají na své webové stránky. Většinou má délku několika vět a píše jej sám zákazník. Často se k recenzi přidává jméno, název firmy (v případě B2B), případně fotografie. Výjimkou nejsou pouze iniciály nebo křestní jméno pro zachování částečné anonymity.

V souvislosti s GDPR nezapomeňte mít souhlas vašich zákazníků, pokud chcete dávat na web jejich fotky, jména a názory. ;-)

Obdobné hodnocení nebo recenze můžete znát například z Facebooku, kde můžete své zkušenosti popsat a ohodnotit kromě slov také počtem hvězdiček. U těchto hodnocení ale bohužel nemáte téměř žádnou možnost regulace, a tak musíte dělat vše proto, aby ta pozitivní převažovala nad negativními.

V úvodu jsem zmínil, že testimoniály můžete získat zadarmo. Spousta vašich spokojených zákazníků vám jistě ráda popíše svou pozitivní zkušenost, tedy pokud je slušně požádáte. Na druhou stranu vás jistě stálo spoustu peněz a úsilí, aby váš zákazník pozitivní zkušenost získal. Navíc na základě několika takovýchto hodnocení můžou rapidně vzrůst vaše zisky. I proto se osobní hodnocení vyvažují zlatem.

Pokud vás napadlo (například pokud nemáte ještě žádné nebo žádné spokojené klienty) napsat si testimoniály sami nebo poptat copywritera, zapomeňte na to. Raději investujte do spokojenosti vašich zákazníků. ;-)

Vyždímejte ze svých zákazníků maximum

Jakmile získáte slova vašich zákazníků, máte vyhráno pouze napůl. Cesta k ziskům ještě nezačíná. Každý zákazník vám totiž napíše jinak dlouhé hodnocení a každý v něm vyzdvihne něco jiného. Čím konkrétnější hodnocení získáte, tím lépe. Věta „Byl jsem spokojen. Doporučuji.” vám jistě nepomůže tolik jako například „Skvělý přístup prodejce při koupi nového vozu, udělal nám super cenu a dobře se o nás staral. Neváhali jsme přijet až z Českých Budějovic.”

Zde je možný prostor pro copywritera. Aby testimoniály vypadaly na vašem webu co nejlépe, v některých případech bude potřeba je trochu upravit. Všechna hodnocení by ideálně měla být přibližně stejně dlouhá a měla by obsahovat pouze to nejpodstatnější. Pokud se rozhodnete pro úpravy, nezapomeňte se poté zákazníka zeptat, zda to můžete zveřejnit v upravené podobě. Stejně postupujte i při přípravě případových studií i kdekoliv jinde, kde pracujete se slovy zákazníků, které upravujete.

Na webové stránky vám pak stačí tři až pět takovýchto hodnocení. Doporučuji je umístit hlavně na homepage a také k samotným produktům.

Autor Daniel Klečka

Autor: Daniel Klečka

Copywriter, ideamaker a UX designer stojící za texty pro značky, jako je Albert, O2 nebo E-on. V PROSEO Media má na starosti kreativní část většiny projektů a UX design.



Hodnocení

2.33 hvězdiček / Hodnoceno: 6x


Přidat komentář (0)

Jak citovat tento obsah?

Klečka Daniel. Testimoniály - Jak díky spokojeným klientům získat další zakázky. In: Obsah na dosah [online], 2018 [cit. 2024-11-05]. ISSN 2570 – 7825. Dostupné z: https://www.obnd.cz/testimonialy-jak-diky-spokojenym-klientum-ziskat-dalsi-zakazky.html

Čtěte také...

HR Marketing: Jak získat zaměstnance snů?

HR Marketing: Jak získat zaměstnance snů?

Inzeráty na pracovních portálech přivádí jiné uchazeče, než potřebujete, nebo dokonce žádné. Mladému kolektivu už pomalu ale jistě táhne na čtyřicet a stravenky dnes nadchnou málokoho. K tomu každá firma dnes tvrdí, že je flexibilní a dynamická. Ani nedostatek kvalitní pra…

Co sledovat a na co se zaměřit při vyhodnocení marketingových kampaní

Co sledovat a na co se zaměřit při vyhodnocení marketingových kampaní

Možná jste si s touto otázkou lámali hlavu i vy. Rád bych vám tímto způsobem pomohl utřídit si myšlenky a ujasnit si, co vše je možné v marketingových kampaních sledovat a vyhodnocovat. A zejména co z toho pro vás bude důležité.

Co přinesl plzeňský Design Thinking Festival 2017

Co přinesl plzeňský Design Thinking Festival 2017

Do plzeňského DEPO2015 se v úterý sjeli designéři, inovátoři, markeťáci a průkopníci nových myšlenek, aby se společně inspirovali na druhém ročníku Design Thinking Festivalu.


Komentáře

Naše služby

Tvorba webových stránek - tvoříme rychlé a efektivní firemní weby, které přinášejí výsledky. Plánujete nový web? Ozvěte se nám s předstihem!