Infografika: Jak tvořit úspěšná videa pro obsahový marketing
8. září 2017 Daniel Klečka komentáře (0) 689 objevných slovVidea se stávají čím dál tím více mocnějším nástrojem v obsahovém marketingu. Například společnost Cisco předpokládá, že do roku 2020 bude 75 % veškeré mobilní komunikace probíhat právě prostřednictvím videa. Je to konec fotografií a obrázků? To nevíme. Pojďme si ale ukázat, co by mělo video obsahovat, aby bylo úspěšné.
Video framework
Podobně jako u marketingu jako takového, kde využíváme framework STDC, existuje neméně užitečný framework i pro video obsah. Náš video framework je vytvořen ze slova SUCCESS, což v překladu z anglického jazyka znamená úspěch, přičemž každé písmeno (kromě posledního) z zobrazuje jedno slovo. Pojďme si je postupně odhalit. O video frameworku se zmiňuje David Lörincz v jednom ze svých videí v rámci Modré krve.
Simple
Jak se říká, v jednoduchosti je krása. Potřebujete, aby vaše video lidé pochopili. Udělejte jim to co nejsnazší, i když toho máte jistě hodně na srdci.
Unexpected
První tři vteřiny videa jsou rozhodující pro jeho další sledování. Musíte upoutat pozornost. Přijďte s něčím neočekávaným. Wow efekt je zde na místě.
Credibility
Tvořte věrohodný obsah. Získáte si tak důvěru stávajících zákazníků a hlavně také zákazníky nové. Nehrajte si na něco, co nejste.
Concrete
Buďte konkrétní. To platí obecně i u jakéhokoliv jiného obsahu, například i u článků. Obecně pojatá témata jsou nudná. Jděte do hloubky, do detailu.
Emotional
Vzbuďte v lidech emoce a získáte si je. Vzpomeňte si například na videa charitativních organizací.
Smile
Buďte pozitivní. Ano, některé reklamní kampaně jsou založeny na odstrašujících příkladech. Věděli jste ale, že mozek se snaží z paměti odstranit nejdříve špatné vzpomínky?
Sexy
Video framework jsem rozšířil o poslední slovo. Pokud splníte všechna kritéria výše, ale vašemu videu bude tak nějak scházet šmrnc, šance na úspěch budou výrazně nižší. Pokud vaše produkty či služby nejsou sami o sobě nijak zvlášť atraktivní, dejte jim třeba příběh.
Jak připravit správný scénář
Na základě video frameworku víte, jakým způsobem byste měli k videu přistupovat. Nyní se podíváme, na co byste měli myslet a jak byste měli postupovat při tvorbě scénáře.
1 Definice problému
Představte konkrétní problém, který vzniká v běžném životě, a popište ho. Nezapomeňte na stěžejní první tři vteřiny videa, kterými musíte upoutat pozornost.
2 Řešení
Přijďte s řešením. Vy přeci víte, jak vyřešit daný problém. Představte divákům vaše řešení uvedeného problému.
3 Jak to funguje
Ukažte lidem, jak díky vašemu řešení může problém vyřešit. Jedná se o skvělou aplikaci? Představte, jak funguje a co z toho bude uživatel mít.
4 Shrnutí
Nyní přišla chvíle, kdy můžete říct i něco o sobě. Přidejte ke shrnutí předešlých částí i pár slov o tom, kdo jste a co děláte.
5 Výzva k akci
Upoutali jste pozornost a získali přízeň diváka, který se ztotožnil s definovaným problémem. Teď vám nesmí utéct. Vytvořte výzvu k akci a získejte si ho. Ideálně napořád.
Chcete pomoct s přípravou videa v rámci obsahové strategie?
Autor: Daniel Klečka
Copywriter, ideamaker a UX designer stojící za texty pro značky, jako je Albert, O2 nebo E-on. V PROSEO Media má na starosti kreativní část většiny projektů a UX design.
Hodnocení
3.31 hvězdiček / Hodnoceno: 13x
Jak citovat tento obsah?
Klečka Daniel. Infografika: Jak tvořit úspěšná videa pro obsahový marketing. In: Obsah na dosah [online], 2017 [cit. 2024-09-16]. ISSN 2570 – 7825. Dostupné z: https://www.obnd.cz/infografika-jak-tvorit-uspesna-videa-pro-obsahovy-marketing.html
Komentáře
Kategorie a témata
Naše služby
Tvorba webových stránek - tvoříme rychlé a efektivní firemní weby, které přinášejí výsledky. Plánujete nový web? Ozvěte se nám s předstihem!