Proč dělat obsahový marketing?

24. listopad 2017  Daniel Klečka  komentáře (0)  1017 objevných slov

Stojí vás to spoustu času, úsilí i nákladů (zvlášť pokud si necháváte obsah tvořit od agentury). Navíc vám tvorba obsahu přímo negeneruje zisk. Přesto je obsahový marketing pro každou firmu, která se mu věnuje, (zejména v B2C segmentu) obrovskou výhodou oproti konkurenci. Musí se ale dělat dobře. Pojďme se podívat na to, proč přesto stojí za to věnovat čas, úsilí a náklady do content marketingu.

Proč dělat obsahový marketing?Proč dělat obsahový marketing?

Co je to obsahový neboli content marketing

Většina “nemarkeťáků” a možná i část markeťáků si myslí, že obsah rovná se článek, případně fotka z fotobanky, nebo že jde obecně o psaní firemního blogu. Ti znalejší vědí, že mezi obsah řadíme také například newslettery, videa, případové studie, webináře, prezentace, infografiky, e-booky, podcasty, aplikace a tak dále. Obsah by měl zpravidla být originální, skvělý, ale hlavně také přínosný.

Samotným obsahem to ale nekončí. Pouhá tvorba obsahu váš byznys jistě nespasí. Je za tím mnohem více - obsahová strategie. Skvělý obsah nevytvoříte, dokud nebudete vědět, pro koho jej tvoříte. To byste si měli určit ze všeho nejdříve. Pak teprve budete vědět, jakým obsah můžete vaši cílovou skupinu zaujmout. Takže dalším úkolem pro vás je výběr správných kanálů pro jeho šíření.

Abyste měli co nejlepší představu o tom, pro koho obsah tvoříte, sestavte si persony. Nevíte, jak na to? Nelča vám to vysvětlí ve svém článku Zapoměňte na cílovku. Sestavte si persony.

Považuji za důležité, abych zmínil, že obsahová strategie není totéž co marketingová strategie. Content marketing je pouze jedním dílem z celé marketingové strategie a měl by s ní držet jednotnou a jasnou koncepci.

Pomozte šíření obsahu

Máte-li skvělý obsah, víte komu a jakým způsobem ho doručit, jste na dobré cestě. Myslete však na to, že pravděpodobně nebudete jediní ve vesmíru, kdo se content marketingu věnuje. Proto nečekejte, že ho budou vaši zákazníci hledat. Naopak vy jim ho musíte naservírovat přímo pod nos. Jak? Podpořte ho reklamou. Můžete zvolit bannerovou reklamu, textové inzeráty i propagaci na sociálních sítích. Bude se to odvíjet od toho, kde se nachází vaše cílová skupina.

Nevíte, kde se nachází vaše cílová skupina? Nakreslete si mapu touchpointů. Co to je? To vám vysvětlí Nelča ve svém článku Kde se vyskytují vaši zákazníci? Napoví vám mapa touchpointů.

Proč české firmy obsahovému marketingu nevěří

Z našich zkušeností se zdá, že se tato doba pomalu ale jistě mění k lepšímu, a i my se snažíme přiložit ruku k dílu. Přesto stále spousta firem u nás content marketingu moc nedůvěřuje. Důvod je prostý. Dělá se u nás špatně. Firmy, případně agentury vytvoří obsah, a pak čekají, že se bude sám sdílet a navrch přinese okamžitý zisk. Pletou si svůj obsah s virálním. Pokud máte od obsahového marketingu obdobné očekávání, měli byste své očekávání změnit nebo na tento směr marketingu raději zapomenout.

Slide z prezentace od Honzy Potůčka - Chytrá marketingová strategie

Slide z prezentace Honzy Potůčka Chytrá marketingová strategie.

Proč byste se přesto měli/mohli pustit do content marketingu

Obsahový marketing je dlouhodobá záležitost. Jeho výsledkem může být nákup vašich produktů či služeb, ale také nemusí. Tyto aspekty vás mohou zejména zpočátku odradit. Ale pokud to myslíte se svým podnikáním vážně, měli byste nad ním určitě uvažovat. Proč?

Obsahový marketing vám pomůže vybudovat silné postavení na trhu. Funguje na principu “give before you get”, což v doslovném překladu znamená “dej předtím, než si vezmeš”. Obsah totiž dáváte svým zákazníkům zdarma, případně výměnou za jejich kontakt. Kvalitním obsahem ukazujete svou odbornost v oboru, pomáháte zákazníkům zorientovat se, udělat si obrázek a také rozhodovat se. Lidé vnímají, že jste jim právě vy pomohli zorientovat se v tom, co potřebují. Často si pak na to vzpomenou ve fázi, kdy se rozhodnou k nákupu.

Jak jsem již výše naznačil, obsahový marketing není určen k tomu, aby na jeho základě lidé nakupovali. Cílíte totiž na zákazníky kteří jsou v jiné nákupní fázi, než je fáze samotného nákupu. Dle modelu STDC (See-Think-Do-Care) se jedná o fáze See a Think. Tradiční propagací se zaměřujete převážně na fázi Do, na kterou se zaměřuje i většina ostatních firem. Díky obsahovému marketingu budete minimálně o krok před nimi.

Ještě jste o modelu STDC neslyšeli? Podívejte se na můj článek STDC framework jako základ pro úspěšné fungování marketingu.

Díky obsahové strategii vybudujete silnou značku na trhu, získáte autoritu jak v očích zákazníků, tak mezi vaší konkurencí. Budete také svým zákazníkům blíž. Jen musíte počítat s tím, že to nebude přes noc.

Chci pomoct s obsahovým marketingem

Autor Daniel Klečka

Autor: Daniel Klečka

Copywriter, ideamaker a UX designer stojící za texty pro značky, jako je Albert, O2 nebo E-on. V PROSEO Media má na starosti kreativní část většiny projektů a UX design.



Hodnocení

4.5 hvězdiček / Hodnoceno: 2x


Přidat komentář (0)

Jak citovat tento obsah?

Klečka Daniel. Proč dělat obsahový marketing?. In: Obsah na dosah [online], 2017 [cit. 2017-12-17]. ISSN 2570 – 7825. Dostupné z: https://www.obnd.cz/proc-delat-obsahovy-marketing

Reklama

Čtěte také...

Infografika: Jak tvořit úspěšná videa pro obsahový marketing

Infografika: Jak tvořit úspěšná videa pro obsahový marketing

Videa se stávají čím dál tím více mocnějším nástrojem v obsahovém marketingu. Například společnost Cisco předpokládá, že do roku 2020 bude 75 % veškeré mobilní komunikace probíhat právě prostřednictvím videa. Je to konec fotografií a obrázků? To nevíme. Pojďme si ale ukázat, co by mělo video obsahov…

HR Marketing: Jak získat zaměstnance snů?

HR Marketing: Jak získat zaměstnance snů?

Inzeráty na pracovních portálech přivádí jiné uchazeče, než potřebujete, nebo dokonce žádné. Mladému kolektivu už pomalu ale jistě táhne na čtyřicet a stravenky dnes nadchnou málokoho. K tomu každá firma dnes tvrdí, že je flexibilní a dynamická. Ani nedostatek kvalitní pracovní síly na trhu práce na…

Začněte používat Facebook jako strategický marketingový kanál

Začněte používat Facebook jako strategický marketingový kanál

Existuje takové jedno přísloví: Co nestojí za lajk, na Facebook nepatří. To jednoduše říká, že pokud váš příspěvek nestojí fanouškovi za interakci, nemá na sociálních sítích co dělat. Jak ale poznat ten, který za to stojí?

Marketingový workshop: 7 přínosů pro tvorbu marketingové strategie

Marketingový workshop: 7 přínosů pro tvorbu marketingové strategie

Můžete nám poslat písemně zadání k projektu, my nastavíme kampaně a nějak to dáme dohromady. Mnohem efektivnější ale bude nastartovat spolupráci marketingovým workshopem. Ten se vám zprvu může stát zbytečný a možná i nákladný. Pokud ale chcete marketingové aktivity řídit strategicky, bude workshop n…


Komentáře