Jak psát PPC inzeráty mimo Sklik a AdWords

23. březen 2018     komentáře (0)  671 objevných slov

Ve spoustě případů jako copywriter nemáte přístup do klientova Skliku nebo AdWords, případně se nastavování samotných reklam a vkládání textů věnuje PPC specialista. Na vás je přesto textace několika variant inzerátů a jejich odevzdání ve smysluplné podobě. Zároveň se musíte vejít do maximálního počtu znaků, které ale nechcete počítat při každém přepsání inzerátu. A přesně na to pro vás mám spolehlivého pomocníka.

Jak psát PPC inzeráty mimo Sklik a AdWordsJak psát PPC inzeráty mimo Sklik a AdWords

Jak to můžete dělat

Můžete mít separátní účet u Skliku a AdWords a inzeráty si psát přímo tam, pak je kopírovat do jakéhokoliv textového editoru a odesílat kolegovi/klientovi. Ale to pak nebudete dělat nic jiného než kopírovat a přepisovat. Na jednu stranu je fajn, když v náhledu v Skliku a AdWords vidíte, jak přesně bude inzerát vypadat. Na druhou stranu při tvorbě mnoha variant nebo při prvním či druhém kole úprav a korektur (kde to opět musíte celé psát a kopírovat) bude váš vnitřní hlas neúprosně volat po zjednodušení. A přesně proto jsem si vytvořil pomůcku.

Jednoduchá pomůcka

Věřím, že zdaleka nejsem prvním člověkem, kterého to napadlo. Jistě spousta lidí využívá podobnou či stejnou pomůcku. Ale upřímně nikde jsem to nehledal. Primárně jsem si tím totiž vyřešil svůj problém. A moje nová pomůcka nám pomohla mimo jiné zjednodušit firemní procesy jako například:

  • odevzdávání většího množství inzerátů naráz
  • jejich předávání ve smysluplné formě klientovi k připomínkám
  • přehledná zpětná vazba od klienta
  • jednoduchá možnost úprav hotových inzerátů
  • textace dalších inzerátů do té samé várky

A co je vlastně ta pomůcka zač? Nic světoborného. Vytvořil jsem jednoduchou tabulku v Google docs. Pro inzeráty Sklik i AdWords je jejich složení totožné (titulek 1, titulek 2 a další text), liší se pouze počtem znaků. Oba druhy inzerátů mohou tedy být na jednom listu tabulek. Každý inzerát se vždy napíše na samostatný řádek, přičemž do sloupce A patří titulek 1, do sloupce B titulek 2 a do sloupce C další text.

Jak zjistit počet znaků? Do dalších třech sloupců vedle inzerátu jsem použil funkci sčítání znaků (=LEN(A1), =LEN(B1), =LEN(C1)). Tato funkce vám ukáže počet znaků v daných polích. A to je v podstatě všechno.

Zjištění počtu znaků se vám bude hodit například i v případě psaní meta description na web.

Tabulku můžete libovolně obohacovat dalšími potřebnými informacemi, například vlevo od inzerátu si můžete vymezit sloupec pro číslo varianty, inzerovaný produkt (pokud je jich více) nebo například klíčové slovo, ke kterému se inzerát pojí.

Do tabulky navíc můžete označit barevně či komentářem schválené/zamítnuté inzeráty nebo například vkládat do dalších sloupců či záložek úspěšnost jednotlivých inzerátů. Dokument může částečně nahradit reporting směrem ke klientovi nebo alespoň interní podklady pro jeho tvorbu.

To je celé kouzlo.

Proč v Google dokumentech?

Můžete k tomu samému využít i Microsoft Excel, ale většina výhod vyplývá právě z toho, že jde o online sdílený dokument s možností přidávání komentářů či úprav bez nutnosti následného ukládání souboru do vašeho počítače a posílání aktualizovaných verzí e-mailem.

Mustr zdarma pro všechny

Abyste si celou tabulku nemuseli vytvářet sami, připravil jsem pro vás mustr, který si můžete zdarma zkopírovat k sobě na disk a upravovat dle libosti. ;-)

Získat pomůcku

Autor Daniel Klečka

Autor: Daniel Klečka

Copywriter, ideamaker a UX designer stojící za texty pro značky, jako je Albert, O2 nebo E-on. V PROSEO Media má na starosti kreativní část většiny projektů a UX design.



Hodnocení

3.14 hvězdiček / Hodnoceno: 7x


Přidat komentář (0)

Jak citovat tento obsah?

Klečka Daniel. Jak psát PPC inzeráty mimo Sklik a AdWords. In: Obsah na dosah [online], 2018 [cit. 2024-04-19]. ISSN 2570 – 7825. Dostupné z: https://www.obnd.cz/jak-psat-ppc-inzeraty-mimo-sklik-a-adwords.html

Čtěte také...

Odhalujeme knowhow: Jak vytváříme analýzu klíčových slov

Odhalujeme knowhow: Jak vytváříme analýzu klíčových slov

Rozhodli jsme se vám odhalit část našeho know-how, které vede k úspěšným kampaním na internetu, ať už se jedná o úspěšné webové stránky nebo samotné PPC kampaně. Řeč je o analýze klíčových slov. Není totiž klíčovka jako klíčovka. Rozhodl jsem se vám tedy odhalit, ja…

Jak měřit marketingové aktivity

Jak měřit marketingové aktivity

Předchozím článkem jsme odstartovali sérii, jejímž společným tématem je vyhodnocení marketingových aktivit. V předchozím článku jsme si udělali přehled obchodních cílů, které je možné nejen v kampaních sledovat. Ale kde vlastně všechna ta čísla zjistíte? Nejdříve se z…

HR Marketing: Jak získat zaměstnance snů?

HR Marketing: Jak získat zaměstnance snů?

Inzeráty na pracovních portálech přivádí jiné uchazeče, než potřebujete, nebo dokonce žádné. Mladému kolektivu už pomalu ale jistě táhne na čtyřicet a stravenky dnes nadchnou málokoho. K tomu každá firma dnes tvrdí, že je flexibilní a dynamická. Ani nedostatek kvalitní pra…


Komentáře

Naše služby

Tvorba webových stránek - tvoříme rychlé a efektivní firemní weby, které přinášejí výsledky. Plánujete nový web? Ozvěte se nám s předstihem!