Recenze knihy: Ukaž, co děláš!

4. srpen 2017  Nela Drunecká  komentáře (0)  519 objevných slov

Kniha Ukaž, co děláš! je další literární hit od amerického spisovatele Austina Kleona. Svou cestu literárního úspěchu nastartoval knihou Kraď jako umělec, která se velmi rychle stala bestsellerem. Ukaž, co děláš! svou jednoduchostí a úderností svého předchůdce rychle dohnala.

Nebojte se ukázat, co děláte.Nebojte se ukázat, co děláte.

Poslední Kleonův bestseller sází stejně jako předchozí kniha na jednoduchou a jasnou formu. Jak sám píše, kapitoly v knize vznikly rozpracováním témat z blogu, která před tím byla pouhým tweetem na Twitteru. Demonstruje tak sílu maličkostí, které dokud zůstávají jen v naší hlavě, neposouvají nás nikam. Kniha je nabušená velkými a hodnotnými myšlenkami od začátku dokonce. Navíc je hojně doplněna řadou inspirativních citátů a jednoduchou, přehlednou a hravou infografikou.

„Největším problémem, který musí umělec vyřešit, je, jak zařídit, aby si ho všimli.“ - Honoré de Balzac

Nadpis knihy krásně odráží její hlavní myšlenku: neustále ukazujte, co děláte a ukazujte to hlavně tam, kde to má smysl - na sociálních sítích. Právě tam totiž často vznikají ty nejlepší nápady - a ne jen z vaší strany, ale také ze strany všech těch, kteří se pod příspěvkem zapojí do diskuze. Svou teorii brilantně propojuje s příklady z praxe známých osob, jímž často k jejich nejlepším nápadům dopomohlo právě sdílení své práce na sociálních sítích.

„Neukazujte svůj oběd nebo své latté; předveďte svou práci.“

Říká se, že co si nezaslouží lajk, nepatří na sociální sítě. Kleon tuhle myšlenku posouvá ještě dál - vše, co se neváže k vaší aktuální práci, nepatří na sociální sítě. Sociální sítě chápe jako velmi silný komunikační nástroj, kde je možné se efektivně prodat. Nebojte se také ukázat, kde jste se vy sami inspirovali, a inspirujte tím jiné. Nechte se inspirovat od jedněch a staňte se inspirací pro druhé. To je jedním ze zásadních sdělení Austina Kleona.

“Představte si, že váš příští šéf nemusel číst váš životopis, protože už čte váš blog.”

Austin Kleon je novinář, spisovatel, vlastně takový živnostník, který dělá sám na sebe. Musí tedy budovat svůj osobní brand a kniha je určena zejména těm, kteří jsou ve stejné situaci (jeho rady lze ale účinně překlopit i do firemních procesů). A stejně jako založíte web společnosti pro prezentaci jejích služeb a produktů, měli byste web (vlastně spíše blog) založit i sobě. Jak lépe budovat svou pozici odborníka, než tím, že svou práci budete sdílet na blogu a sociálních sítích a rozšiřovat tak povědomí o sobě samých?

Také bojujete s osobním brandem?

 

Jak na budování značky

Autor Nela Drunecká

Autor: Nela Drunecká

Po magisterském studiu komunikace na ZČU absolvovala Nelča více než rok a půl dlouhou marketingovou stáž v Nestlé. V PROSEO Media má na starosti projektové řízení a komunikaci.



Hodnocení

5 hvězdiček / Hodnoceno: 2x


Přidat komentář (0)

Reklama

Čtěte také...


Komentáře