Dáváme podnikatelům odvahu uvažovat o marketingu jinak, říká organizátorka největší marketingové konference v západních Čechách

3. září 2019     komentáře (0)  929 objevných slov

Již v říjnu vypukne v Plzni druhý ročník Marketikonu, největší marketingové konference u nás. Dva dny nabité přednáškami a workshopy se zajímavými hosty tak opět po roce zaplní plzeňské DEPO2015. Nejen podnikatelé, ale i manažeři či začínající startupisti se mohou těšit na přednášky od zástupců firem jako jsou Red Bull či Court of Moravia. Letošní téma i střípky ze zákulisí a organizace Marketikonu nám prozradila jedna z pořadatelek, Nela Drunecká.

Dáváme podnikatelům odvahu uvažovat o marketingu jinak, říká organizátorka největší marketingové konference v západních ČecháchDáváme podnikatelům odvahu uvažovat o marketingu jinak, říká organizátorka největší marketingové konference v západních Čechách

Nelo, jako iniciátorky a organizátorky prvního ročníku se tě zeptám, jak bys ve stručnosti Marketikon představila někomu, kdo o něm nikdy neslyšel?

Jak název napovídá, jedná se o marketingovou konferenci. Jejím prostřednictvím chceme do Plzně každý rok přivést inspirativní lidi z oblasti prodeje a marketingu. Protože odvětví prodeje a marketingu jsou tematicky obsáhlá, věnujeme každý ročník konkrétnímu tématu. Loni to byl START A RESTART, kdy jsme řešili rozjíždění nových kampaní, rebranding ale i značku zaměstnavatele. Letos jsme se zaměřili na ZISK A NEZISK. Konkrétní problematiku se vždy snažíme reflektovat z pohledu velkých značek a agentur. Loni jsem tak měli možnosti vidět případovky od Gambrinusu, CZC, Knih Dobrovský, Včeliště, Škoda Auto a řady dalších. Letos nás čeká třeba Red Bull, studio Družina nebo Petr Pouchlý z Court of Moravia.

Z čeho vzešla první myšlenka na uspořádání marketingové konference?

Marketing i prodej jsou o strategii. Neexistuje příručka, kterou si přečtete a budete nejlepší markeťák pod sluncem. Je to hodně o hledání cest, zkoušení nových věcí, sledování trendů...a když už najdete to, co vám funguje, nesmíte usnout na vavřínech. Zjistili jsme, že naši klienti jsou často sami ztracení v tom, co dělat, co nedělat, kolik investovat, jaká je návratnost a v jakém horizontu, co mají řešit in-house, na co si vzít externistu, kdy poptat agenturu nebo se zkrátka bojí opustit zajeté zvyky, protože takhle to dělají dvacet/třicet let. To nás přivedlo k myšlence přivést do Plzně odborníky napříč obory, kteří by na praktických příkladech ukazovali, co (ne)funguje a proč a kam se marketing v posledních letech posouvá. Chceme firmy i podnikatele inspirovat a dodat jim odvahu zkusit něco nového.

Většina marketingových expertů směřuje spíše do Prahy. Co vás vedlo k využití prostor plzeňského DEPA2015 a můžeme se i letos potkat na stejném místě?

Marketikonem chceme ukázat, že není nutné jezdit za inspirací a experty daleko, že je dokážeme přivést sem k nám do Plzně, protože marketing v západních Čechách má stejný význam jako kdekoliv jinde po ČR. Zároveň chceme trochu motivovat a dodat odvahu místním podnikatelům a firmám, aby se nebáli o marketingu uvažovat jinak. Aby ho nebrali jako zbytečný náklad, ale jako investici do podnikání. Prostor plzeňského DEPO2015 se nám líbí pro svou industriálnost a zároveň ho bereme jako místo, kde se potkává kultura s byznysem. Najdete tam mnoho tematicky zaměřených akcí, kavárnu, zahrádku či coworkingové centrum.

Jakým výzvám jste museli čelit v počátcích konference a překvapilo vás něco v jejím průběhu? Museli jste v rámci pořádání druhého ročníku překonávat stejné překážky?

Vlastně celý Marketikon je taková naše celoroční výzva - vybrat zajímavé téma pro konferenci, připravit základní osnovu témat, vytipovat a oslovit inspirativní osobnosti, přivést na konferenci dostatek lidí, sehnat sponzory a nedostat se do ztráty.

Co pořádání a organizace Marketikonu dala přímo tobě?

Tak třeba, že můžete mít kolik chcete krizových scénářů, ale na všechno se prostě připravit nedá. :) Zároveň mi tak jako všem ostatním, dala možnost potkat špičky z oboru a čerpat zkušenosti.

Jednou z věcí, kterou si můžeme přečíst na vašich internetových stránkách, je výčet zajímavých hostů a nabitý program. Na jaká témata se jednotlivé přednášky nejčastěji zaměřují?

To je hodně individuální pro každý ročník. Témata přednášek se speakry ladíme podle podnázvu konkrétního ročníku, avšak vždy je spojuje předávání nových trendů a špičkových řešení. Loni se témata točila hodně kolem HR, letos se zaměříme víc na brandové, výkonnostní kampaně a měření úspěšnosti kampaní a jak správně měřit a vyhodnocovat marketingové investice.

Mají účastníci konference možnost se po skončení programu setkat s jednotlivými vystupujícími/speakry osobně a využít tak volný čas k rozhovoru a k získání dalších zkušeností?

Určitě není problém, aby si každý odchytl speakra po konci přednášky. Nicméně doporučuji spíš pro dotazy využít těch deset-patnáct minut, které jsou k tomu určené. Volnější konverzaci nebo diskuzi jde navázat na afterparty.

Získali jste již nějaké ohlasy?

Ano, z loňského ročníku máme hodně pozitivních ohlasů od speakrů i od účastníků. Samozřejmě je stále co zlepšovat, avšak děláme vše pro to, abychom udrželi laťku, kterou jsme si nasadili.


Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat komentář (0)

Jak citovat tento obsah?

Michaela Fikrlová. Dáváme podnikatelům odvahu uvažovat o marketingu jinak, říká organizátorka největší marketingové konference v západních Čechách. In: Obsah na dosah [online], 2019 [cit. 2019-09-18]. ISSN 2570 – 7825. Dostupné z: https://www.obnd.cz/davame-podnikatelum-odvahu-uvazovat-o-marketingu-jinak-rika-organizatorka-nejvetsi-marketingove-konference-v-zapadnich-cechach.html

Čtěte také...

STDC framework jako základ pro úspěšné fungování marketingu

STDC framework jako základ pro úspěšné fungování marketingu

Pro mnohé možná nic nového pod sluncem, ale přesto se někdo z vás nemusel ještě s frameworkem STDC setkat. Co je to STDC, v čem se liší od tradičního marketingového přístupu, proč a jak je možné jej využít pro úspěšné fungování marketingu ve vašem byznysu?

Jak měřit marketingové aktivity

Jak měřit marketingové aktivity

Předchozím článkem jsme odstartovali sérii, jejímž společným tématem je vyhodnocení marketingových aktivit. V předchozím článku jsme si udělali přehled obchodních cílů, které je možné nejen v kampaních sledovat. Ale kde vlastně všechna ta čísla zjistíte? Nejdříve se z…

Marketingový workshop: 7 přínosů pro tvorbu marketingové strategie

Marketingový workshop: 7 přínosů pro tvorbu marketingové strategie

Můžete nám poslat písemně zadání k projektu, my nastavíme kampaně a nějak to dáme dohromady. Mnohem efektivnější ale bude nastartovat spolupráci marketingovým workshopem. Ten se vám zprvu může stát zbytečný a možná i nákladný. Pokud ale chcete marketingové aktivity řídit…


Komentáře