Milan Formánek: Marketér musí mít odvahu dělat věci jinak

11. říjen 2019     komentáře (0)  551 objevných slov

Ve dnech 3. a 4.10.2019 se v prostorách plzeňského DEPA 2015 uskutečnil druhý ročník Marketikonu, největší marketingové konference v západních Čechách. Již v průběhu prvního dne si účastníci mohli vyslechnout zkušenosti zástupců firem a špiček v oboru, jakými jsou například MALL.TV, SONNENTOR či Red Bull. Právě zástupce Red Bullu, Milan Formánek , započal svou přednášku na téma marketingu bez rozpočtu otázkou, kolik stran má kruh a v jejím průběhu několikrát ukázal, že proto, abychom mohli dělat fungující marketing, není zapotřebí velkých investic, nýbrž notné dávky odvahy.

Milan Formánek: Marketér musí mít odvahu dělat věci jinakMilan Formánek: Marketér musí mít odvahu dělat věci jinak

Marketing přináší dobré myšlenky správným lidem

Jak je již o Milanovi známo, kromě svého působení v Red Bull Media House, směřuje svou pozornost také k etickému marketingu. Jak říká, není zapotřebí využívat nahotu v reklamních kampaních k vyvolání dostatečného zájmu. Mnohem více by se společnosti měly zabývat udržitelným rozvojem, komunikací značky či tím, zda produkt jako takový podporuje hodnoty dané společnosti. 

Brand Building vs. výkonnostní marketing

Pár slov padlo i na adresu brandbuildingu. ,,Porovnáme-li jej například s výkonnostním marketingem a PPC kampaněmi, zjistíme, že ačkoliv tyto kampaně fungují téměř okamžitě a s viditelným nárůstem, velmi rychle padají. Oproti tomu brand building trvá déle, za to s mnohem delší a efektivnější výdrží, a to za stejné marketingové investice.” V ideálním případě prodávejte svůj myšlenkový status a buďte si vědomi svého archetypu. Snažte se působit kontinuitně, ať přes edukativní obsah, tak i přes své další aktivity. Dále se soustřeďte na kreativitu, díky které může přizpůsobovat fungující věci svému oboru, psychologii a základní kognitivní procesy či kvalitu v poměru s kvantitou. 

Maxim Habanec v pražském metru i skok do Vltavy

Aby nezbytnou vlastnost marketéra, tedy odvahu, demonstroval na reálném příkladu, použil Milan Formánek  kampaň v čele s českým snowboardistou Maximem Habancem. Tomu se právě díky odvaze marketérů z Red Bullu naskytla příležitost proskejtovat pražské metro. Přitom zmiňovaná kampaň nepřišla na závratné částky. Stačilo pouze najít někoho nadšeného, někoho, kdo k danému tématu bude mít skutečně blízko a to i mezi členy realizačního týmu. Pozornost následně upoutal také nejlepší cliffdiver světa Orlando Duque svým ranním skokem do Vltavy z Mánesova mostu. ,,Důležitá je odvaha, dělat šílené věci”, dodává Formánek. 

Marketing 5P 

Důležitým aspektem, na který by se moderní firmy dnešní doby měly zaměřit, je podle Milana Formánka  i tzv. marketing 5P. Ten mnohé společnosti posouvá k přesahu, kterým lze pozitivním směrem ovlivnit planetu. Marketing 5P pracuje s principem, během kterého firma zjistí svých 5 hlavních silných stránek, což ji dále umožní lépe delegovat zadanou práci v týmu.

Minilearning

Vzdělávat bychom se měli celý život a tak není divu, že se Milan v průběhu svého vystoupení dotkl i efektivního učení. Díky tomu nám prozradil, jak pouhým psaním ušetřit až 30 hodin ročně či jak na efektivní delegování úkolů. Prozradil i jaké otázky si položit 1x za kvartál a čemu bychom se měli věnovat pro svůj další osobní rozvoj. 


Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat komentář (0)

Jak citovat tento obsah?

Michaela Fikrlová. Milan Formánek: Marketér musí mít odvahu dělat věci jinak. In: Obsah na dosah [online], 2019 [cit. 2019-11-19]. ISSN 2570 – 7825. Dostupné z: https://www.obnd.cz/milan-formanek-marketer-musi-mit-odvahu-delat-veci-jinak.html

Čtěte také...

Milan Formánek: Stačí mít flexibilitu v mysli, financích i týmu

Milan Formánek: Stačí mít flexibilitu v mysli, financích i týmu

Milan Formánek již 13 let působí jako Media Network manager v Red Bull Media House. Podílel se na rozvoji kampaní pro módní značku ODIVI a své přístupy otestoval již na více jak 200 projektech. V současné době pořádá školení pro univerzity a vybrané firmy, během kterých se z…

Dáváme podnikatelům odvahu uvažovat o marketingu jinak, říká organizátorka největší marketingové konference v západních Čechách

Dáváme podnikatelům odvahu uvažovat o marketingu jinak, říká organizátorka největší marketingové konference v západních Čechách

Již v říjnu vypukne v Plzni druhý ročník Marketikonu, největší marketingové konference u nás. Dva dny nabité přednáškami a workshopy se zajímavými hosty tak opět po roce zaplní plzeňské DEPO2015. Nejen podnikatelé, ale i manažeři či začínající startupisti se mohou těši…

Proč dělat obsahový marketing?

Proč dělat obsahový marketing?

Stojí vás to spoustu času, úsilí i nákladů (zvlášť pokud si necháváte obsah tvořit od agentury). Navíc vám tvorba obsahu přímo negeneruje zisk. Přesto je obsahový marketing pro každou firmu, která se mu věnuje, (zejména v B2C segmentu) obrovskou výhodou oproti konkurenci. Mus…


Komentáře