Petr Pouchlý: Svému produktu musíte rozumět
Michaela Fikrlová, 22. listopadu 2019Přečíst článek
Milan Formánek: Marketér musí mít odvahu dělat věci jinak
11. říjen 2019 Michaela Fikrlová komentáře (0) 551 objevných slovVe dnech 3. a 4.10.2019 se v prostorách plzeňského DEPA 2015 uskutečnil druhý ročník Marketikonu, největší marketingové konference v západních Čechách. Již v průběhu prvního dne si účastníci mohli vyslechnout zkušenosti zástupců firem a špiček v oboru, jakými jsou například MALL.TV, SONNENTOR či Red Bull. Právě zástupce Red Bullu, Milan Formánek , započal svou přednášku na téma marketingu bez rozpočtu otázkou, kolik stran má kruh a v jejím průběhu několikrát ukázal, že proto, abychom mohli dělat fungující marketing, není zapotřebí velkých investic, nýbrž notné dávky odvahy.
Marketing přináší dobré myšlenky správným lidem
Jak je již o Milanovi známo, kromě svého působení v Red Bull Media House, směřuje svou pozornost také k etickému marketingu. Jak říká, není zapotřebí využívat nahotu v reklamních kampaních k vyvolání dostatečného zájmu. Mnohem více by se společnosti měly zabývat udržitelným rozvojem, komunikací značky či tím, zda produkt jako takový podporuje hodnoty dané společnosti.
Brand Building vs. výkonnostní marketing
Pár slov padlo i na adresu brandbuildingu. ,,Porovnáme-li jej například s výkonnostním marketingem a PPC kampaněmi, zjistíme, že ačkoliv tyto kampaně fungují téměř okamžitě a s viditelným nárůstem, velmi rychle padají. Oproti tomu brand building trvá déle, za to s mnohem delší a efektivnější výdrží, a to za stejné marketingové investice.” V ideálním případě prodávejte svůj myšlenkový status a buďte si vědomi svého archetypu. Snažte se působit kontinuitně, ať přes edukativní obsah, tak i přes své další aktivity. Dále se soustřeďte na kreativitu, díky které může přizpůsobovat fungující věci svému oboru, psychologii a základní kognitivní procesy či kvalitu v poměru s kvantitou.
Maxim Habanec v pražském metru i skok do Vltavy
Aby nezbytnou vlastnost marketéra, tedy odvahu, demonstroval na reálném příkladu, použil Milan Formánek kampaň v čele s českým snowboardistou Maximem Habancem. Tomu se právě díky odvaze marketérů z Red Bullu naskytla příležitost proskejtovat pražské metro. Přitom zmiňovaná kampaň nepřišla na závratné částky. Stačilo pouze najít někoho nadšeného, někoho, kdo k danému tématu bude mít skutečně blízko a to i mezi členy realizačního týmu. Pozornost následně upoutal také nejlepší cliffdiver světa Orlando Duque svým ranním skokem do Vltavy z Mánesova mostu. ,,Důležitá je odvaha, dělat šílené věci”, dodává Formánek.
Marketing 5P
Důležitým aspektem, na který by se moderní firmy dnešní doby měly zaměřit, je podle Milana Formánka i tzv. marketing 5P. Ten mnohé společnosti posouvá k přesahu, kterým lze pozitivním směrem ovlivnit planetu. Marketing 5P pracuje s principem, během kterého firma zjistí svých 5 hlavních silných stránek, což ji dále umožní lépe delegovat zadanou práci v týmu.
Minilearning
Vzdělávat bychom se měli celý život a tak není divu, že se Milan v průběhu svého vystoupení dotkl i efektivního učení. Díky tomu nám prozradil, jak pouhým psaním ušetřit až 30 hodin ročně či jak na efektivní delegování úkolů. Prozradil i jaké otázky si položit 1x za kvartál a čemu bychom se měli věnovat pro svůj další osobní rozvoj.
Jak citovat tento obsah?
Michaela Fikrlová. Milan Formánek: Marketér musí mít odvahu dělat věci jinak. In: Obsah na dosah [online], 2019 [cit. 2023-06-02]. ISSN 2570 – 7825. Dostupné z: https://www.obnd.cz/milan-formanek-marketer-musi-mit-odvahu-delat-veci-jinak.html