Petr Pouchlý: Svému produktu musíte rozumět

22. listopad 2019     komentáře (0)  379 objevných slov

Marketikon v rámci druhého ročníku inspiroval přítomné posluchače množstvím zajímavých hostů, mezi kterými byl i Petr „Jezevec” Pouchlý. Ten svou přednášku o budování brandu v B2B zaměřil na témata, jež v samotném úvodu navrhli účastníci konference. Během nabitého vystoupení obsáhl nejen základní pravidla v B2B marketingu, ale také dokázal, že svému produktu musíte opravdu rozumět.

Petr Pouchlý: Svému produktu musíte rozumětPetr Pouchlý: Svému produktu musíte rozumět

Pravidla B2B marketingu

,,Co není výdělečné, nikdo nekoupí,” říká Pouchlý a představuje první pravidlo B2B marketingu. Proto by při propagaci produktu měly firmy vyzdvihnout zejména jeho funkčnost. Ta je totiž, společně s výší investice, hlavním kritériem úspěchu v B2B segmentu. Svůj produkt je však důležité znát, ať již působíte v kterékoliv prodejní oblasti. ,,Pokud produktu nerozumí ani sám prodávající, proč by si jej měl kupovat koncový zákazník?,” ptá se a poukazuje i na důležitost dobré komunikační strategie. V té byste, dle Pouchlého, měli spojovat alespoň dvě oblasti svého působení a mluvit přímo ke svému koncovému zákazníkovi. 

Investice do lidí se vyplatí 

,,Špatný podnikatel si koupí auto hned, jak na něj bude mít. Ten dobrý si ho koupí, až to nebude poznat v účetnictví.” Roli v rozhodování podnikatelů i koncových zákazníků často hrají emoce. Avšak v B2B zástupce firmy nakupuje podle racionality a mnohokrát skloňované funkčnosti. ,,Na prodej musíte mít páky. Pak nemusíte kvartalizovat,” radí Pouchlý přítomným posluchačům a dodává, že musíte hodně dobře vědět, co ve vašem oboru právě funguje. Při výběru lidí do svého týmu proto doporučuje využívání tzv. T shaped professional modelu, ve kterém firmy zohledňují profesní kvalifikaci uchazeče, ochotu ke spolupráci s dalšími odborníky na trhu a přehled v daném odvětví. ,,Každý by měl rozumět celému businessu, a pak se soustředit na sebe,” dodává kapitán svobodné firmy Court of Moravia. 

Během vystoupení Petra Pouchlého zazněla slova na témata působení v B2B, ze kterých vyplynulo, že chcete-li být v B2B segmentu úspěšní, musíte investovat nejen peníze do lidí, ale i svůj čas do propagace funkčnosti svého produktu.


Hodnocení

5 hvězdiček / Hodnoceno: 1x


Přidat komentář (0)

Jak citovat tento obsah?

Michaela Fikrlová. Petr Pouchlý: Svému produktu musíte rozumět. In: Obsah na dosah [online], 2019 [cit. 2019-12-09]. ISSN 2570 – 7825. Dostupné z: https://www.obnd.cz/petr-pouchly-svemu-produktu-musite-rozumet.html

Čtěte také...

Petr Pouchlý: Značka v B2B stojí a padá na tom, jak ji komunikují všichni zaměstnanci

Petr Pouchlý: Značka v B2B stojí a padá na tom, jak ji komunikují všichni zaměstnanci

Petr Pouchlý aka Jezevec míchá své mnohaleté zkušenosti, které posbíral jak ve světě nadnárodních korporací, tak i v neziskovém sektoru spolu s vedením svobodné firmy Court of Moravia. Ze všech organizací si bere to nejlepší pro budování komunit, vedení týmů a dosahování p…

Dáváme podnikatelům odvahu uvažovat o marketingu jinak, říká organizátorka největší marketingové konference v západních Čechách

Dáváme podnikatelům odvahu uvažovat o marketingu jinak, říká organizátorka největší marketingové konference v západních Čechách

Již v říjnu vypukne v Plzni druhý ročník Marketikonu, největší marketingové konference u nás. Dva dny nabité přednáškami a workshopy se zajímavými hosty tak opět po roce zaplní plzeňské DEPO2015. Nejen podnikatelé, ale i manažeři či začínající startupisti se mohou těši…

Jak otextovat web jako copywriter

Jak otextovat web jako copywriter

Chystáte nový web a neznáte konkrétního copywritera nebo si nemůžete dovolit platit za jeho kvalitní služby? Dám vám několik tipů, díky kterým zvládnete svůj web otextovat sami. Můžete ho totiž otextovat mnohem lépe než špatný copywriter.


Komentáře