Návštěvníkům přibližujeme naše hodnoty, říká Zdeněk Chocholáček ze SONNENTORU

18. říjen 2019     komentáře (0)  1130 objevných slov

Zdeňka Chocholáčka bychom v současné době našli coby vedoucího turistického konceptu Bylinkový ráj ve společnosti SONNENTOR. Ta se kromě zpracování bylin, čajů a koření, zaměřuje také na udržitelnost a ekologické zemědělství. Do firmy, která se za uplynulá léta proměnila v lovebrand, nastoupil jako grafik, avšak již po nějaké době jeho marketingový projekt přilákal do obce Čejkovice více než 45 tisíc návštěvníků.

Návštěvníkům přibližujeme naše hodnoty, říká Zdeněk Chocholáček ze SONNENTORUNávštěvníkům přibližujeme naše hodnoty, říká Zdeněk Chocholáček ze SONNENTORU

Z čeho vzešla první myšlenka na založení společensky odpovědné firmy, která zpracovává byliny, čaje a koření z ekologického zemědělství?

První myšlenka vzešla ze snahy pomoct ekologicky hospodařícím zemědělcům, aby měli zajištěn odbyt pro jejich bylinky a koření, a zároveň zajistit živobytí, ať už Johanessi Gutmannovi nebo Tomášovi Mitáčkovi, oba jsou zakladatelé, oba nadšenci do ekologie, oba chtěli pracovně zůstat se svými rodinami v rodném kraji. 

Co pro Vás na začátku představovalo největší překážku?

Pojem bio byl před pětadvaceti lety nejasný pojem, vysvětlovat lidem, v čem je pěstování v bio režimu jiné a proč je dobré jít cestou bio produkce. 

Jaké jsou Vaše cíle v příštích 5 letech?

Pokud se podívám na cíle skrz moji pozici vedoucího turistického konceptu, tak klíčový je rozvoj nového areálu firmy, kde bychom mohli našim návštěvníkům nabídnout více z návštěvy SONNENTORU. Ať už se bavíme o novém moderním exkurzním okruhu nebo o zážitcích na míru, workshopech, drobných akcích, seminářích atd. Samozřejmě chceme, aby naši firmu navštívilo každý rok více návštěvníků. 

Jak vybíráte a oslovujete nové pěstitele / partnery? S kolika pěstiteli v současné době spolupracujete? 

Většinou nás pěstitel osloví sám. My se s ním poté sejdeme osobně nebo přijede k nám do SONNENTORU na každoroční setkání pěstitelů. V současné době spolupracujeme asi s 30 pěstiteli z ČR. Všechno to jsou skvělí lidé, které osobně známe. Samozřejmě máme i zahraniční pěstitele a pěstitelské projekty, ale ať už je náš farmář z Vysočiny nebo z Tanzánie, tak s ním vždy obchodujeme na přímo v rámci tzv. Direct trade. 

Jak probíhá navázání kontaktů s pěstiteli v rozvojových zemích?

Vzhledem k tomu, že máme mateřskou firmu v Rakousku, většinu z těchto aktivit zajišťují naši kolegové v Rakousku ve spolupráci s námi. Někdy spolupráce klapne během pár měsíců, jindy hledání trvá déle. Samozřejmě spolupracujeme pouze s certifikovanými organizacemi, které garantují bio produkci. I v rozvojových zemí mají o pěstování v eko režimu a bio certifikaci zájem, protože jim umožňuje několikanásobně vyšší příjmy za prodané suroviny. 

Jakým směrem plánujete rozšiřovat sortiment ekologicky vyrobených produktů?

Naše firma produkuje v průměru okolo 20 novinek každý rok. Snažíme se přinášet nové možnosti, jak naše zákazníky potěšit netradičními čajovými a kořeněnými produkty. Jako skvělý příklad bych uvedl řadu čajů Štěstí je…. Díky této řadě nám v sortimentu přibylo 15 nových čajů a také jsme díky ní začali používat až 30 nových druhů bylin a koření. Zákazníkům přináší nové a neotřelé chuťové kombinace, ať už je to čaj Štěstí je... BÝT ŽENOU nebo Štěstí je... HEAVY METAL. Pozitivní na tom je, že díky těmto produktům hledáme další dodavatele nových vstupních surovin, kteří hospodaří v ekologickém režimu. V konečném důsledku podporujeme novinkami nárůst půdy obhospodařované v bio režimu.

Co považujete za svůj největší kariérní úspěch?

Za můj největší úspěch považuji to, že se daří našim návštěvníkům přinášet nejen radost, ale i posilovat vědomí, že jdou věci dělat jinak, odpovědně. Ale vesměs si nedokážu přivlastnit ani jednu z těch skvělých věcí, které se nám v SONNENTORU povedly, protože za tím vždy stojí tým mých skvělých kolegů.

Jak se člověk z grafiky dostane k vedoucímu projektu Bylinkový ráj? Jak moc se liší náplň práce, případně harmonogram dne?

Do SONNENTORU jsem nastoupil v době, kdy každý zaměstnanec musel být multifunkční. Mou hlavní pracovní náplní byla grafika, ale zároveň jsem byl i organizátorem akcí pro veřejnost, pro zaměstnance, markeťák, obchoďák a občas jsem byl průvodcem. Postupně s růstem firmy a s myšlenkou otevření firmy veřejnosti byla nutnost dát tuto agendu někomu na starosti. Hlavní rozdíl je v tom, že jsem vyměnil práci s Adobe produkty za práci s týmem 15 lidí. Je třeba podotknout, že skvělých kolegů a kolegyň.

Jaká je Vaše konkurence na trhu s výrobky z ekologického zemědělství?

Co se týče naší konkurence, tak tu máme především na německy mluvících trzích, kde je trh s bioprodukty o velký kus dál než v ČR. V zahraničí je spousta skvělých produktů, které produkují “konkurenční” firmy. Pokud ale vyrábíte bioprodukt, tak vás spíše považujeme za partnery ve snaze být k planetě zodpovědnější než za konkurenty. 

 Přemýšlíte o rozšíření do zahraničí? Pokud ano, do jakých zemí?

Naše firma už nyní dodává do více než 50 zemí světa. Zajímavostí pak je, že vozíme naše středoevropské bylinkové čaje například i do Japonska.

Vaše firma je známá tím, že je zcela otevřená veřejnosti. Jak moc je tato možnost využívána a kdo k vám zejména jezdí?

Náš Bylinkový ráj v loňském roce navštívilo přes 45000 lidí. Všem z nich můžeme přiblížit naše hodnoty, ať už jsou to ti nejmenší, kteří přijedou se školou či školkou užít si dětské exkurze, velké skupiny nebo jednotlivci na výletě. Jsme také skvělá alternativa pro všechny, kteří přijedou na Moravu za vínem a chtějí alternativní program.


Hodnocení

2 hvězdiček / Hodnoceno: 4x


Přidat komentář (0)

Jak citovat tento obsah?

Michaela Fikrlová. Návštěvníkům přibližujeme naše hodnoty, říká Zdeněk Chocholáček ze SONNENTORU. In: Obsah na dosah [online], 2019 [cit. 2024-04-19]. ISSN 2570 – 7825. Dostupné z: https://www.obnd.cz/navstevnikum-priblizujeme-nase-hodnoty-rika-zdenek-chocholacek-ze-sonnentoru.html

Čtěte také...

Zdeněk Chocholáček: Klíčový je nejen způsob, kterým přemýšlíte, ale i správná péče o zaměstnance

Zdeněk Chocholáček: Klíčový je nejen způsob, kterým přemýšlíte, ale i správná péče o zaměstnance

Během letošního ročníku Marketikonu vystoupil i Zdeněk Chocholáček, zástupce společnosti na zpracování bylinných směsí a čajů SONNENTOR. Ten přítomné posluchače inspiroval zejména marketingovou strategií trvale udržitelné firmy. Během bezmála hodinového vystoupení dokáz…

Patřím k moderátorům, kteří si vedou důkladné přípravy a to i o lidech, které velmi dobře znám, říká Jiří Chroust

Patřím k moderátorům, kteří si vedou důkladné přípravy a to i o lidech, které velmi dobře znám, říká Jiří Chroust

Jiří Chroust, oblíbený moderátor, copywriter a redaktor, nás provede celým dnem na Marketikonu. Moderoval plzeňský Business kotel, byl součástí týmu festivalu Živá ulice či se podílel na projektu Piješ. Řídíš. Zabíjíš. Dále stojí v čele marketingového týmu Západočesk…

Petr Pouchlý: Svému produktu musíte rozumět

Petr Pouchlý: Svému produktu musíte rozumět

Marketikon v rámci druhého ročníku inspiroval přítomné posluchače množstvím zajímavých hostů, mezi kterými byl i Petr „Jezevec” Pouchlý. Ten svou přednášku o budování brandu v B2B zaměřil na témata, jež v samotném úvodu navrhli účastníci konference. Během nabitého …


Komentáře

Naše služby

Tvorba webových stránek - tvoříme rychlé a efektivní firemní weby, které přinášejí výsledky. Plánujete nový web? Ozvěte se nám s předstihem!