Patřím k moderátorům, kteří si vedou důkladné přípravy a to i o lidech, které velmi dobře znám, říká Jiří Chroust

8. říjen 2019     komentáře (0)  1138 objevných slov

Jiří Chroust, oblíbený moderátor, copywriter a redaktor, nás provede celým dnem na Marketikonu. Moderoval plzeňský Business kotel, byl součástí týmu festivalu Živá ulice či se podílel na projektu Piješ. Řídíš. Zabíjíš. Dále stojí v čele marketingového týmu Západočeské univerzity v Plzni a vidět jej moderovat můžeme i na studentské akci BoostUp night.

Patřím k moderátorům, kteří si vedou důkladné přípravy a to i o lidech, které velmi dobře znám, říká Jiří ChroustPatřím k moderátorům, kteří si vedou důkladné přípravy a to i o lidech, které velmi dobře znám, říká Jiří Chroust

Jirko, jelikož jste nejen skvělým moderátorem, ale také redaktorem, copywriterem a marketingovým specialistou, zeptám se, jaká byla vaše kariérní cesta a zda využíváte zkušenosti z jednotlivých oblastí i při práci na tématicky jinak zaměřených projektech?

V první řadě děkuji za kompliment. Doufám, že se mi podaří dostát přidělenému adjektivu i na nadcházejícím ročníku Marketikonu. Co se týká mé cesty, byla a stále je velmi pestrá. Bohužel nedokážu říci, kde přesně začala a už vůbec netuším, kde skončí. Mám, ale jednu superschopnost a tou je štěstí na seznamování s neskutečně schopnými lidmi, kteří mi občas dají příležitost a té se následně snažím využít, jak nejlíp umím. Moje současná pozice marketingového specialisty ZČU obsahuje všechny činnosti, kterými jsem se zabýval vždy jednotlivě, takže ta zmíněná pestrost stále pokračuje. Marketing je široká disciplína a v tuhle chvíli vnímám různé zkušenosti jako výhodu, ale je možné, že v budoucnu se budu muset více specializovat, aby se ze mě nestal Brouk Pytlík.

Na jakém zajímavém projektu momentálně pracujete a kde budeme mít možnost Vás v nejbližší době potkat?

Hned další týden po Marketikonu se přesunu jen na druhý břeh Radbuzy do Papírny, kde budu moderovat BoostUp night. Což je akce podnikatelského inovačního klubu ZČU, kde se budou prezentovat studentské projekty a soutěžit mezi sebou. Navíc v porotě zasednou výjimeční lidé. Bohužel je asi ještě nesmím prozradit, tak alespoň naznačím, že výsledky jejich práce si užívají miliony lidí po celém světě. Jednoduše se na tu akci těším skoro stejně jako na Marketikon. A pokud budete 9. října mít volno, měli bychom se tam potkat.

Jistě mnoho z nás pamatuje velmi silně emoční kampaň s názvem Piješ. Řídíš. Zabíjíš.,která měla za úkol varovat řidiče před jízdou pod vlivem alkoholu. Jaká byla Vaše úloha a jak celý tento projekt vznikl? Zaznamenali jste díky této kampani viditelné zlepšení?

V tomto projektu jsem zažil svoje poprvé, které už pravděpodobně nikdy nebudu opakovat. Autoři konceptu byli Vincent Bodrov a Roman Muchka, se kterými často spolupracuji. Upřímně nevím, jak celá situace vznikla, ale najednou mi volali na dovolenou, že dělají outdoorovou kampaň pro policii a jelikož je na ni málo času, potřebují mě jako fotomodela, protože odpovídám zadání a nemají čas hledat někoho jiného. Ani jsem se nenadál a už mi vizážistka dělala stíny a já se cítil jako grilovaný kuře, z toho kolik světel na mě mířilo. I přes moje rozpaky se kampaň povedla a my měli k plakátům dodělat ještě videa. Tam už přišla moje standardní role. Vytvořil jsem společně s Romanem scénáře, následně je zrežíroval a kvůli provázanosti s kampaní jsem si dokonce v jednom spotu zahrál.Statistiky nehodovosti v Plzeňském kraji jsme sice nesledovali, ale shodli jsme se, že i kdyby celá kampaň měla zachránit alespoň jeden život, tak se vyplatila.

Podílel jste se i na festivalu Živá ulice, jehož součástí je projekt Kolik stojí svoboda. Loni jste v rámci něho připomínali okupaci Československa v roce 1968 od které uplynulo 50 let, letos Sametovou revoluci, která proběhla před 30 lety. Jaké jste na tuto část programu dostali ohlasy? A o jakou část festivalu je každoročně největší zájem?

Živá ulice je festival, který do Plzně přináší kulturu, na kterou tady nejsme tolik zvyklí a přesně proto je úžasná. Různorodé performace by nás měly povzbuzovat k zamyšlení, podněcovat k sebereflexi a nabízet nám pohled, který pro nás mohl být doposud skrytý. Projekt Kolik stojí svoboda jen podtrhuje výše zmíněná slova a snaží se zacílit na problematiku, která je v dnešních dnech čím dál tím více stěžejní. Samozřejmě pohled na téma svobody, demokracie, výrazně rozděluje společnost, ale způsob, jakým je toto téma na festivale prezentováno, byl přijímán velmi pozitivně. Živka svým programem cílí na společnost napříč celým spektrem, takže si tam každá věková kategorie najde to své. Největší zájem je nicméně o headlinery vystupující na náměstí Republiky. Svou osobitou atmosféru má, ale také celá scéna Inspiral garden. Neznám lepší letní posezení než právě tam.

Co říkáte na Marketikon? Zašel byste se na něj i Vy sám podívat jako účastník?

Plzeň si rozhodně zaslouží a také potřebuje takovou konferenci. Je skvělé, že se našli odvážlivci, kteří mají odhodlání a sílu tuhle akci pořádat. Marketing je hodně o inspiraci a já si myslím, že na západě Čech není lepší místo pro její načerpání než tady. Takže ano, samozřejmě bych přišel i jako účastník.

Jak se na spíkry připravujete? Znáte je všechny, nebo si musíte hodně věci dohledávat? Na koho se vy osobně nejvíce těšíte?

Patřím k moderátorům, kteří si dělají důkladné přípravy a to i o lidech, které znám velmi dobře osobně. Často se mi stává, že si o někom udělám tolik rešerší, že když se poprvé vidíme, mám pocit, že se známe už neuvěřitelně dlouho. Trochu se to projevuje i na mé přátelštějším přístupu k nim, ze kterého je zpočátku většina zaskočená. Ale nakonec myslím, že zaskočená příjemně. Tedy až v momentě, kdy poznají, že jsem moderátor a ne jejich stalker.

Máte oblíbenou knihu či podcast týkající se marketingu, který byste rád doporučil našim čtenářům a sledujícím?

Hodně mě baví knížky od Daniela Arielyho, který ve zkratce ukazuje, proč se lidé rozhodují, tak jak se rozhodují. V tomto roce měl dokonce přednášku v Praze, kde jsem nemohl chybět a zase jsem o kousek víc pochopil své iracionální já.


Hodnocení

5 hvězdiček / Hodnoceno: 1x


Přidat komentář (0)

Jak citovat tento obsah?

Michaela Fikrlová. Patřím k moderátorům, kteří si vedou důkladné přípravy a to i o lidech, které velmi dobře znám, říká Jiří Chroust. In: Obsah na dosah [online], 2019 [cit. 2019-12-09]. ISSN 2570 – 7825. Dostupné z: https://www.obnd.cz/patrim-k-moderatorum-kteri-si-vedou-dukladne-pripravy-a-to-i-o-lidech-ktere-velmi-dobre-znam-rika-jiri-chroust.html

Čtěte také...

Návštěvníkům přibližujeme naše hodnoty, říká Zdeněk Chocholáček ze SONNENTORU

Návštěvníkům přibližujeme naše hodnoty, říká Zdeněk Chocholáček ze SONNENTORU

Zdeňka Chocholáčka bychom v současné době našli coby vedoucího turistického konceptu Bylinkový ráj ve společnosti SONNENTOR. Ta se kromě zpracování bylin, čajů a koření, zaměřuje také na udržitelnost a ekologické zemědělství. Do firmy, která se za uplynulá léta proměni…

Dáváme podnikatelům odvahu uvažovat o marketingu jinak, říká organizátorka největší marketingové konference v západních Čechách

Dáváme podnikatelům odvahu uvažovat o marketingu jinak, říká organizátorka největší marketingové konference v západních Čechách

Již v říjnu vypukne v Plzni druhý ročník Marketikonu, největší marketingové konference u nás. Dva dny nabité přednáškami a workshopy se zajímavými hosty tak opět po roce zaplní plzeňské DEPO2015. Nejen podnikatelé, ale i manažeři či začínající startupisti se mohou těši…

10 mýtů, na které můžete narazit v souvislosti s GDPR

10 mýtů, na které můžete narazit v souvislosti s GDPR

GDPR vstoupí v platnost už v květnu 2018. V souvislosti s ním bylo napsáno už hodně polopravd a mýtů. Pojďme se nyní podívat na ty nejzásadnější. Aneb opravdu je třeba se GDPR tolik obávat?


Komentáře