Petr Pouchlý: Svému produktu musíte rozumět
Michaela Fikrlová, 22. listopadu 2019Přečíst článek
Zdeněk Chocholáček: Klíčový je nejen způsob, kterým přemýšlíte, ale i správná péče o zaměstnance
25. říjen 2019 Michaela Fikrlová komentáře (0) 564 objevných slovBěhem letošního ročníku Marketikonu vystoupil i Zdeněk Chocholáček, zástupce společnosti na zpracování bylinných směsí a čajů SONNENTOR. Ten přítomné posluchače inspiroval zejména marketingovou strategií trvale udržitelné firmy. Během bezmála hodinového vystoupení dokázal přítomné účastníky obohatit nejen o tipy, díky kterým je dosažení ekologicky odpovědného působení firmy výrazně snazší, ale také o konkrétní příklady postupů, kterých sami v SONNENTORU využívají. V éteru dále zazněla slova na téma péče o své zaměstnance či otevření firmy pro širokou veřejnost.
Vzájemné propojení s přírodou
Vzájemné propojení udržitelné firmy s přírodou i se svými zaměstnanci demonstroval Zdeněk Chocholáček již v samotném úvodu přednášky. ,,O udržitelnost jsme se snažili už dřív, než to bylo in,” říká a dodává, že i bez certifikace se dá fungovat fair trade. ,,Všechny naše pěstitele u nás i v zahraničí osobně známe. Díky tomu můžeme snáze zajistit optimální pracovní podmínky a zároveň tak ocenit vysokou úroveň jejich práce.” Ve stylu fair trade se však snaží chovat i k přilehlé krajině, a to za pomoci přírodních zdrojů. K zajištění výroby proto tato moravská společnost využívá sluneční energie, k vytápění pracovních prostor pak vlastní brikety vyrobené ze zbytků bylin a organických příměsí. Navíc v průběhu celého roku mohou lidé navštívit mnoho zdejších akcí. Na těch pořadatelé podávají občerstvení na rozložitelných talířcích a vzniklý kompost dále používají ke hnojení. ,,Je to o způsobu, kterým přemýšlíte,” říká vedoucí konceptu Bylinkový ráj.
Čas na čaj jako marketingová strategie
K otevření firmy veřejnosti inspirovala tým Zdeňka Chocholáčka prohlídka rakouské firmy na čokoládu Zotter, které se zúčastnil společně se svými zaměstnanci. Návštěvníkům se naskytla jedinečná příležitost nahlédnout přímo do výrobních hal a spojit nevšední prohlídku s ochutnávkou více než 365 druhů čokolád. ,,Udělejte marketing z věcí, které se nepovedly,” doporučuje a tvrzení demonstruje na příkladu, kdy po skončení exkurze objevil v přilehlé zahradě továrny náhrobky nepovedených příchutí.
Zanedlouho po návratu vznikl prohlídkový okruh i u nás. ,,Průvodce představovali sami naši zaměstnanci z výroby. Nesnažili jsme se o vyšperkovanost, ale o autenticitu.” A nová marketingová strategie se opravdu vyplatila. V současné době totiž do obce Čejkovice na Hodonínsku zavítá ročně více než 45 000 návštěvníků, kteří mohou spojit zážitkovou exkurzi napříč výrobou a voňavými sklady s degustací v přilehlém čajovém salonu s příznačným názvem Čas na čaj. Celý systém prohlídek by však nemohl fungovat, pokud by v něj samotní pěstitelé a pracovníci výroby nevěřili. Aby jejich spokojenost v SONNENTORU zajistili, pořádají mimo jiné dětské letní tábory. Lidé si tak mohou lépe rozložit dovolenou do celého roku. Nejen díky zájmu firmy na pohodlí svých pracovníků, ale také díky systému přímého obchodu, můžeme na obalech jednotlivých výrobků spatřovat tváře těch, kteří za připravenou směsí skutečně stojí. ,,Chcete-li přesvědčit své zákazníky, musíte nejprve přesvědčit své zaměstnance,” uzavírá přednášku Zdeněk Chocholáček.
Autor: Michaela Fikrlová
Jak citovat tento obsah?
Michaela Fikrlová. Zdeněk Chocholáček: Klíčový je nejen způsob, kterým přemýšlíte, ale i správná péče o zaměstnance. In: Obsah na dosah [online], 2019 [cit. 2024-11-05]. ISSN 2570 – 7825. Dostupné z: https://www.obnd.cz/zdenek-chocholacek-klicovy-je-nejen-zpusob-kterym-premyslite-ale-i-spravna-pece-o-zamestnance.html
Komentáře
Kategorie a témata
Naše služby
Tvorba webových stránek - tvoříme rychlé a efektivní firemní weby, které přinášejí výsledky. Plánujete nový web? Ozvěte se nám s předstihem!