Co (ne)funguje při hledání nových zaměstnanců?

1. červen 2018     komentáře (0)  991 objevných slov

V ČR je momentálně relativně nízká nezaměstnanost. Firmy neustále potřebují nové zaměstnance, a tak hledají nové způsoby, jak je získat. Třeba pomocí online marketingu. Na co se ale zaměřují méně, je to, čím je získat. Všechny náborové kampaně pak bohužel vypadají téměř stejně. A lidi se nehlásí. Co by měly firmy novým zaměstnancům nabídnout, aby to začalo fungovat?

Co (ne)funguje při hledání nových zaměstnanců?Co (ne)funguje při hledání nových zaměstnanců?

Musí to klapat všechno dohromady

V práci stráví lidé podstatnou část svého života. Měli by se v ní tedy částečně seberealizovat nebo alespoň občas cítit dobře. V ideálním případě byste měli zkombinovat zajímavou práci a vhodné benefity. Pokud ale pracovní náplň, kterou nabízíte, není ani trochu různorodá, musíte to vynahradit právě benefity. A těm klasickým jako příjemné pracovní prostředí, stravenky, dobrá káva nebo stolní fotbálek již dávno odzvonilo.

Podle současných zaměstnanců hledejte nové

Přijde mi, že firmy více investují do náborových kampaní místo toho, aby se zaměřili na to, proč by u nich měl někdo chtít pracovat. Jak z toho ven? Ptejte se svých zaměstnanců. Co jim chybí, co jim naopak přijde zbytečné. Oni vidí firmu zevnitř tak, jak ji možná nemáte možnost vidět vy. Tak jim naslouchejte.

Pomocí vhodně zvolených benefitů totiž nezvýšíte pouze šanci na získání nových zaměstnanců, ale také na udržení těch stávajících, což je pro fungování firmy klíčové. Firmy cílí své kampaně nejen na nezaměstnané, ale lákají hlavně zaměstnance konkurenčních firem. A leckdo by vám mohl vyfouknout zaměstnance, u kterého si jste jisti, že by neodešel. Je to něco jako v partnerských vztazích. Musíte se snažit, nejen když chcete sbalit novou holku, ale i když s ní žijete a máte s ní děti. Jinak by mohla odejít.

Obecně funguje fakt, že čím spokojenější máte stávající zaměstnance, tím lépe získáte nové. O tom jsem se také rozepsal v článku HR marketing: Jak získat zaměstnance snů. Nyní se ale nebudeme bavit o marketingových kanálech a strategii, bez které se neobejdete, ale o tom, čím si nové zaměstnance získáte.

Čím získat zaměstnance snů

Obecně řečeno benefity by měly zaměstnanci zpříjemnit pobyt v zaměstnání nebo vylepšit čas po pracovní době. Samozřejmě záleží také na tom, zda hledáte montážního dělníka, učitele nebo programátora. Pojďme se podívat na to, čím určitě zabodujete.

Volná pracovní doba

Ve spoustě inzerátů se dozvíte, že zaměstnanci mají flexibilní pracovní dobu. V praxi to ale znamená, že do práce chodí na devátou a domů v pět. Někteří lidé ale pracují raději později odpoledne, nebo dokonce v noci. Dopřejte jim možnost pracovat, kdy budou chtít. Nejen že to pro ně bude lákavé, ale budou také daleko produktivnější. Držet lidi v práci od devíti do pěti neznamená, že budou po celou dobu pilně pracovat. V tom lepším případě tak polovinu času.

Volitelná dovolená

Vzít si dovolenou, kdy chce, nemůže většina zaměstnanců. Vždyť podle zákona dovolenou určujete vy jako zaměstnavatel. Obavy z nedodržených termínů vás tlačí toto pravidlo neměnit, ale pokud máte zodpovědné zaměstnance, nevezmou si dovolenou s vědomím, že to uškodí firmě. Ale už jen ten jejich pocit svobodné volby vám přihraje body navíc.

Firemní fitko

Pro mnoha firem je to spíše utopie už vzhledem k nákladům a potřebnému prostoru. Ale představte si posilku hned u kanceláře. Zaměstnanci nemusí jezdit někam přes celé město a můžou si zacvičit před prací, po ní nebo třeba i během dne. To může leckoho přesvědčit.

Víte, co žádný benefit nenahradí? Uznání nebo poděkování za dobře odvedenou práci. Spousta loajálních zaměstnanců dělá i něco navíc, aniž by museli. Protože to berou jako samozřejmost. V případě že jim za dobře odvedenou práci poděkujete nebo je pochválíte, dodá jim to mnohem více motivace než třeba stravenky. Jsme přece lidé.

Relaxace a odpočinek

Můžete to vyřešit dvěma způsoby. Poukázkami na masáže, wellness a další relaxační procedury. Anebo jednoduše objednat masáže přímo do firmy. Zaměstnanci nemusí nikam chodit a navíc si mohou dopřát masáž během pracovní doby. Kdo by to nechtěl?

Peníze, peníze, peníze

A jsme u nich. Hýbou světem a bývají největší motivací. Ale zkuste na to jít trochu jinak. Vyčleňte třeba motivační rozpočet, který úspěšní zaměstnanci nebudou čerpat ve formě peněz, ale například ve formě absolvování školení, kurzů, seminářů nebo návštěv konferencí. Získají tak další zkušenosti nebo zážitky dle vlastního výběru. A ty nemusí souviset pouze s oborem, ve kterém pracují. Například programátor by mohl ocenit i kurz vaření asijské kuchyně.

A když nemůžete nabídnout víceméně nic z výše zmíněného, nezbývá vám dát zaměstnancům víc peněz než konkurence. Otázkou je, jestli to bude fungovat.

Napadají vás ještě další benefity, které stojí za to? Napište nám je do komentářů.

Autor Daniel Klečka

Autor: Daniel Klečka

Copywriter, ideamaker a UX designer stojící za texty pro značky, jako je Albert, O2 nebo E-on. V PROSEO Media má na starosti kreativní část většiny projektů a UX design.



Hodnocení

3 hvězdiček / Hodnoceno: 10x


Přidat komentář (0)

Jak citovat tento obsah?

Klečka Daniel. Co (ne)funguje při hledání nových zaměstnanců?. In: Obsah na dosah [online], 2018 [cit. 2023-09-24]. ISSN 2570 – 7825. Dostupné z: https://www.obnd.cz/co-nefunguje-pri-hledani-novych-zamestnancu.html

Čtěte také...

Dáváme podnikatelům odvahu uvažovat o marketingu jinak, říká organizátorka největší marketingové konference v západních Čechách

Dáváme podnikatelům odvahu uvažovat o marketingu jinak, říká organizátorka největší marketingové konference v západních Čechách

Již v říjnu vypukne v Plzni druhý ročník Marketikonu, největší marketingové konference u nás. Dva dny nabité přednáškami a workshopy se zajímavými hosty tak opět po roce zaplní plzeňské DEPO2015. Nejen podnikatelé, ale i manažeři či začínající startupisti se mohou těši…

Nikoho nezajímá, kdo jste

Nikoho nezajímá, kdo jste

Máte fungující firmu s historií, posláním, firemní kulturou, strategií značky, ale nikoho to nezajímá. Zní to možná krutě, protože určitě berete svou firmu jako své další dítě. Roky jste ji budovali, stálo vás to spoustu času, peněz i vrásek. Ale ego stranou. Alespoň na …

Petr Pouchlý: Značka v B2B stojí a padá na tom, jak ji komunikují všichni zaměstnanci

Petr Pouchlý: Značka v B2B stojí a padá na tom, jak ji komunikují všichni zaměstnanci

Petr Pouchlý aka Jezevec míchá své mnohaleté zkušenosti, které posbíral jak ve světě nadnárodních korporací, tak i v neziskovém sektoru spolu s vedením svobodné firmy Court of Moravia. Ze všech organizací si bere to nejlepší pro budování komunit, vedení týmů a dosahování p…


Komentáře

Naše služby

Tvorba webových stránek - tvoříme rychlé a efektivní firemní weby, které přinášejí výsledky. Plánujete nový web? Ozvěte se nám s předstihem!