Ohlédnutí za 8. CopyCampem
15. prosinec 2017 Daniel Klečka komentáře (0) 1199 objevných slov8. prosince 2017 jsem vyrazil do kulturního zařízení Domovina v pražských Holešovicích, kde se konal 8. CopyCamp, konference spojující copywritery, markeťáky, majitele firem a všechny nadšence do tvorby kvalitního obsahu. Měl jsem tu čest zhlédnout celkem deset přednášek. Jak je již zvykem, tuto akci provázejí také tři praktické workshopy, jejichž kapacita byla však při mém příchodu již zaplněna. Afterparty jsem z osobních důvodů také neabsolvoval. :( Pro vás jsem se ale rozhodl sepsat to nejzajímavější, co mi utkvělo v paměti.
Žhavé téma blogování
Hned na úvod mě skvěle naladila přednáška od Lucie Štěrbové, copywriterky z H1, která si vzala pod svá křídla problematiku firemních blogů. Právě toto bylo jedno z témat, které se nás jako agentury týká ve dvou rovinách. Tou první je blogování naší agentury a tou druhou je blogování pro naše klienty. Lucie nám kromě základních osvědčených tipů, jako je plánování nebo doporučení pracovat na blogu ve více lidech, ukázala, jak blog využít například v remarketingu nebo jak vytěžit jeho SEO potenciál.
Prezentaci Lucie Štěrbové Blogujte. Ale chytře! najdete pod odkazem.
Úspěšnost tvorby obsahu
Další přednáška, kterou si připravil analytik Miroslav Pecka, se týkala měření a vyhodnocování obsahu. Miroslav nám ukázal několik tipů, které se spíše hodily pro analytiky, ale pro kreativce znamenaly příjemné rozšíření obzorů. Protože jako kreativci sice obsah tvoříme, ale musíme vědět, co funguje, co nikoliv a proč. Problematikou měření úspěšnosti kampaní se nyní zabýváme také zde na našem blogu. Nakonec pro nás měl Miroslav předčasný vánoční dárek v podobě nástroje, který vám pomůže ve vyhodnocování obsahu.
Prezentaci Miroslava Pecky Jak dokázat, že má váš obsah smysl? najdete pod odkazem.
Naše články zabývající se měřením a vyhodnocováním kampaní:
Bacha na grafiky hipstery
Na tuto přednášku jsem se těšil nejvíce i proto, že pravidelně sleduji práci a blog Ondřeje Ilinčeva, svérázného experta na optimalizaci konverzního poměru (CRO), uživatelskou přívětivost (UX) a psychologii nakupování. Velkou inspirací jsou pro mě právě jeho články na blogu. Přednáška splnila nadmíru mé očekávání, přestože se téma vliv písma a grafiky na konverze může zdát zejména pro copywritery zdánlivě nezajímavé.
Ondřej nám představil několik praktických ukázek i s výsledky, kde symbióza copywritera s grafikem funguje a kde naopak si grafik dělá, co chce bez špetky rozvahy a uživatelského přemýšlení. Zjistil jsem, že kromě velikosti písma je i výběr samotného fontu velmi důležitý. I na tom totiž můžete získat či ztratit důvěru čtenáře. A teď nemám na mysli pouze rozdíl mezi Times New Roman a Comic Sans. :-)
Každopádně chcete-li využít potenciál vašich textů naplno, na přednášku Ondřeje Ilinčeva Samo se to nepřečte: Vliv písma a grafiky na konverze se určitě podívejte.
Po obědě o soustředění na práci
Trochu paradoxem bylo umístění přednášky od copywriterky Michaely Mužíkové bezprostředně po obědě, jelikož se zaměřila na soustředění a hlavně efektivitu při práci, která se týká nejen freelancerů. Kdo čekal další Copytriky, ten byl na omylu. Přesto Míši přenáška stála za to. Prokrastinace je zlo, se kterým bojujeme častěji než se špatným zadáním. Míša odhalila několik svých autorských lifehacků (včetně počátečních neúspěšných pokusů), jak být při psaní a při práci všeobecně efektivní a jak si to ještě přitom užít.
Chcete-li využít svůj pracovní potenciál, mrkněte na lifehacky v prezentaci Psaní v roztěkané době od Míši Mužíkové.
Budou za nás psát roboti?
Zajímavá přednáška od Vladimíra Saura, markeťáka z H1, který nám na názorném příkladu ukázal, jak efektivně využít automaticky generované texty, které však přináší čtenářům skutečnou hodnotu. Zatím jsou automatické texty stále ještě v plenkách, nicméně nemusíte mít strach. Ještě nějakou dobu za nás roboti texty psát nebudou.
Chcete-li vědět, jak a kde využít automaticky generované texty, nenechte si ujít přednášku Automatické texty vs copywriteři od Vladimíra Saura.
Další skvělé přednášky
I zbytek přednášek stál za to. Například přístup k obsahové SEO strategii pro e-shopy z pohledu vedoucího obsahového týmu Alza.cz Ondřeje Bělského, objasnění problematiky GDPR advokátkou Petrou Dolejšovou nebo odhalení tajemství úspěchu zaujetí fanoušků na Instagramu od Michala Kotka i ty ostatní měly pro drtivou většinu publika včetně mě svůj přínos.
Proto si je můžete prohlédnout zde:
Ondřej Bělský - Být jako Alza: Obsahová SEO strategie pro e-shop
Petra Dolejšová - Strašák jménem GDPR: Co se pod tajemnou zkratkou skrývá?
Michal Kotek - Instagram: Jak bavit fanoušky v 15 sekundách
Petr Ludwig - Kritické myšlení jako důležitý skill pro business
Ve všech případech se jedná pouze o odkazy na slidy z přednášek. Videa sem doplním, jakmile budou k dispozici.
Nemáte dost? Tak mrkněte na další naše články.

Autor: Daniel Klečka
Copywriter, ideamaker a UX designer stojící za texty pro značky, jako je Albert, O2 nebo E-on. V PROSEO Media má na starosti kreativní část většiny projektů a UX design.
Jak citovat tento obsah?
Klečka Daniel. Ohlédnutí za 8. CopyCampem. In: Obsah na dosah [online], 2017 [cit. 2023-03-23]. ISSN 2570 – 7825. Dostupné z: https://www.obnd.cz/ohlednuti-za-8-copycampem.html