Infografika: Jak vytvořit základ pro úspěšný web?
11. srpen 2017 Daniel Klečka komentáře (0) 456 objevných slovNa internetu je stále více nabídek hotových webových řešení. Ty mohou pomoci například v situacích, kdy potřebujete mikrostránku pro jednorázovou kampaň. Webové stránky je ale třeba stejně jako kterékoliv jiné reklamní sdělení cílit přímo na vaše zákazníky. Připadá tedy v úvahu vypracování webu na míru vašim potřebám, respektive potřebám vašich zákazníků. A na tom má svůj podíl UX designer. Podívejte se na naši infografiku, jak UX designer pracuje.
1. Uživatelský průzkum
Nejprve musíme zjistit, pro koho web tvoříme. Chceme vědět vše o vás a o vašich produktech či službách. Také potřebujeme vědět, kdo jsou vaši zákazníci a kde se vyskytují. Neméně nás také zajímá, kdo je vaším největším konkurentem.
2. Analýza nasbíraných dat
Nasbíraná data analyzujeme. Zjistíme z jakého zařízení využívají vaši zákazníci internet nejvíce a jak se tam chovají. Podle toho se budeme soustředit na možnosti designu, které dále rozpracujeme. Připravíme také user stories, tedy uživatelské scénáře, jich se budeme držet při další tvorbě.
3. Design
Od sběru a analýzy dat se dostáváme k samotné tvorbě. Připravíme informační architekturu a strukturu webu. Určíme počet a názvy podstránek, které budou web tvořit, dále jejich strukturu a konverzní cesty. Vymyslíme a co nejvíce zjednodušíme jednotlivé kroky, kterými se zákazník dostane k objednávce. To vše přetavíme do drátěného modelu webu - wireframů.
4. Prototyp
Abychom mohli pokročit dále, potřebujeme vytvořit prototyp, který lze otestovat v praxi. Wireframy doplníme o konkrétní obsah a texty a také ho prolinkujeme. Vytvoříme tak prototyp, který můžeme testovat přímo na konktrétních uživatelích.
5. Uživatelské testování
Připravíme user cases, tedy konkrétní situace uživatelského chování na webu. Může to být například objednávka konkrétního produktu. User cases zadáme vybraným respondentům a budeme sledovat, zda se k naplnění daného úkolu dostali nejsnazší cestou a zda všechny kroky byly srozumitelné.
Na základě testování provádíme úpravy a případně provedeme další testování. Po odsouhlasení prototypu přichází na řadu UI design, zjednodušeně vizuální styl.
UX designer však nepracuje samostatně. Pracuje ruku v ruce s markeťáky, copywritery, programátory i grafiky. Všechno si totiž musí dohromady sednout.
Chcete vytvořit web na míru potřebám vašich zákazníků?

Autor: Daniel Klečka
Copywriter, ideamaker a UX designer stojící za texty pro značky, jako je Albert, O2 nebo E-on. V PROSEO Media má na starosti kreativní část většiny projektů a UX design.
Hodnocení
4.15 hvězdiček / Hodnoceno: 13x
Jak citovat tento obsah?
Klečka Daniel. Infografika: Jak vytvořit základ pro úspěšný web?. In: Obsah na dosah [online], 2017 [cit. 2025-06-21]. ISSN 2570 – 7825. Dostupné z: https://www.obnd.cz/infografika-jak-vytvorit-zaklad-pro-uspesny-web.html
Komentáře
Kategorie a témata
Naše služby
Tvorba webových stránek - tvoříme rychlé a efektivní firemní weby, které přinášejí výsledky. Plánujete nový web? Ozvěte se nám s předstihem!