Jan Žaloudek: Investice do obsahu značky se vyplatí

11. listopad 2019     komentáře (0)  445 objevných slov

Jan Žaloudek v současné době působí jako ředitel kreativního studia Družina. S sebou na svou přednášku přivezl zajímavé případové studie a v jejím průběhu několikrát demonstroval metriky, kterých využívá k měření neziskových kampaní. Přítomné posluchače ohromil zejména kampaní Change your Shoes či emočně silnou Poslední tečkou.

Jan Žaloudek: Investice do obsahu značky se vyplatíJan Žaloudek: Investice do obsahu značky se vyplatí

Dosah i počet shlédnutí 

, , Investujte do značky skrz svůj obsah.” Slova, kterými svou přednášku započal, doplnil Jan Žaloudek metrikami, jenž na měření neziskových grafických kampaní využívá. Pro takové projekty, jejichž hlavním cílem je šíření osvěty či změna v legislativě, je hlavním měřítkem počet shlédnutí a následný dosah. , , Pro úspěšnost kampaně je zásadní nejen stanovení cíle a jeho měření, ale také grafické zpracování zprávy, kterou chceme předat, ” říká Jan Žaloudek.

Change your Shoes

Kampaň Change your Shoes, v hlavní roli s Annou Polívkovou, měla upozornit na problematiku fast fashion. Boty, které si Anna chtěla zakoupit, byly totiž stejně jako většina dalších vyrobena v Asii, kde systematicky dochází k porušování lidských práv i k devastaci životního prostředí. Přestože byla realizována téměř bez mediálního budgetu, její zásah dosáhl bezmála 40 000 000 uživatelů.

Houbař

Další z případových studií, jež se týkala kampaně na podporu eurooptimismu, nesla název Houbař. Ta je však jen jednou z částí projektu Evropa jsi ty, v němž Úřad vlády zobrazuje výhody Evropské unie, jako například svobodu pohybu či možnost práce v ostatních zemích EU. , , Projekt nese duch ideologické války eurooptimistů a euroskeptiků, ” říká Jan Žaloudek a přepíná na spot, ve kterém se český houbař, v hlavní roli s hercem Tomášem Jeřábkem, pokouší sebrat hřib na německé straně hraničního pásma. Kampaň dosáhla počtu 259 000 shlédnutí a zasáhla 200 000 000 uživatelů. 

Národní potravinová sbírka

Kromě uvedeného Jan Žaloudek představil také další projekty jako jako HateFree Culture s podtitulem “Nenávist ti nesluší!”, Cizincům se netyká, Poslední tečka či kampaň pro Národní potravinovou sbírku. Právě u té se měřítka úspěšnosti změnila z počtu zhlédnutí na tuny vybraného jídla. Konkrétně se tak v tomto případě jednalo o 321 tun vybraných potravin pro potřebné. 

Jan žaloudek během svého bezmála hodinového vystoupení přítomným účastníkům dokázal, že investice do obsahu značky se skutečně vyplatí a demonstroval metriky, kterých na měření projektů sám využívá. Posluchače tak obohatil nejen o případové studie z jiných oborů, ale také o silné citové prožitky. 


Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat komentář (0)

Jak citovat tento obsah?

Michaela Fikrlová. Jan Žaloudek: Investice do obsahu značky se vyplatí. In: Obsah na dosah [online], 2019 [cit. 2019-12-09]. ISSN 2570 – 7825. Dostupné z: https://www.obnd.cz/jan-zaloudek-investice-do-obsahu-znacky-se-vyplati.html

Čtěte také...

Jan Žaloudek: Ve veřejně prospěšných kampaních se počítá každý krůček vpřed

Jan Žaloudek: Ve veřejně prospěšných kampaních se počítá každý krůček vpřed

V současné době vede Jan Žaloudek kreativní studio Družina, které se zaměřuje na etickou komunikaci, veřejně prospěšné projekty a kampaně. Cílem studia je propagovat takové produkty a projekty, kterým sami věří. Věnují se kampaním pro neziskové organizace, kulturní subjekty…

STDC framework jako základ pro úspěšné fungování marketingu

STDC framework jako základ pro úspěšné fungování marketingu

Pro mnohé možná nic nového pod sluncem, ale přesto se někdo z vás nemusel ještě s frameworkem STDC setkat. Co je to STDC, v čem se liší od tradičního marketingového přístupu, proč a jak je možné jej využít pro úspěšné fungování marketingu ve vašem byznysu?

Proč dělat obsahový marketing?

Proč dělat obsahový marketing?

Stojí vás to spoustu času, úsilí i nákladů (zvlášť pokud si necháváte obsah tvořit od agentury). Navíc vám tvorba obsahu přímo negeneruje zisk. Přesto je obsahový marketing pro každou firmu, která se mu věnuje, (zejména v B2C segmentu) obrovskou výhodou oproti konkurenci. Mus…


Komentáře