Petr Pouchlý: Svému produktu musíte rozumět
Michaela Fikrlová, 22. listopadu 2019Přečíst článek
Jan Žaloudek: Investice do obsahu značky se vyplatí
11. listopad 2019 Michaela Fikrlová komentáře (0) 445 objevných slovJan Žaloudek v současné době působí jako ředitel kreativního studia Družina. S sebou na svou přednášku přivezl zajímavé případové studie a v jejím průběhu několikrát demonstroval metriky, kterých využívá k měření neziskových kampaní. Přítomné posluchače ohromil zejména kampaní Change your Shoes či emočně silnou Poslední tečkou.
Dosah i počet shlédnutí
,,Investujte do značky skrz svůj obsah.” Slova, kterými svou přednášku započal, doplnil Jan Žaloudek metrikami, jenž na měření neziskových grafických kampaní využívá. Pro takové projekty, jejichž hlavním cílem je šíření osvěty či změna v legislativě, je hlavním měřítkem počet shlédnutí a následný dosah. ,,Pro úspěšnost kampaně je zásadní nejen stanovení cíle a jeho měření, ale také grafické zpracování zprávy, kterou chceme předat,” říká Jan Žaloudek.
Change your Shoes
Kampaň Change your Shoes, v hlavní roli s Annou Polívkovou, měla upozornit na problematiku fast fashion. Boty, které si Anna chtěla zakoupit, byly totiž stejně jako většina dalších vyrobena v Asii, kde systematicky dochází k porušování lidských práv i k devastaci životního prostředí. Přestože byla realizována téměř bez mediálního budgetu, její zásah dosáhl bezmála 40 000 000 uživatelů.
Houbař
Další z případových studií, jež se týkala kampaně na podporu eurooptimismu, nesla název Houbař. Ta je však jen jednou z částí projektu Evropa jsi ty, v němž Úřad vlády zobrazuje výhody Evropské unie, jako například svobodu pohybu či možnost práce v ostatních zemích EU. ,,Projekt nese duch ideologické války eurooptimistů a euroskeptiků,” říká Jan Žaloudek a přepíná na spot, ve kterém se český houbař, v hlavní roli s hercem Tomášem Jeřábkem, pokouší sebrat hřib na německé straně hraničního pásma. Kampaň dosáhla počtu 259 000 shlédnutí a zasáhla 200 000 000 uživatelů.
Národní potravinová sbírka
Kromě uvedeného Jan Žaloudek představil také další projekty jako jako HateFree Culture s podtitulem “Nenávist ti nesluší!”, Cizincům se netyká, Poslední tečka či kampaň pro Národní potravinovou sbírku. Právě u té se měřítka úspěšnosti změnila z počtu zhlédnutí na tuny vybraného jídla. Konkrétně se tak v tomto případě jednalo o 321 tun vybraných potravin pro potřebné.
Jan žaloudek během svého bezmála hodinového vystoupení přítomným účastníkům dokázal, že investice do obsahu značky se skutečně vyplatí a demonstroval metriky, kterých na měření projektů sám využívá. Posluchače tak obohatil nejen o případové studie z jiných oborů, ale také o silné citové prožitky.
Autor: Michaela Fikrlová
Jak citovat tento obsah?
Michaela Fikrlová. Jan Žaloudek: Investice do obsahu značky se vyplatí. In: Obsah na dosah [online], 2019 [cit. 2024-09-16]. ISSN 2570 – 7825. Dostupné z: https://www.obnd.cz/jan-zaloudek-investice-do-obsahu-znacky-se-vyplati.html
Komentáře
Kategorie a témata
Naše služby
Tvorba webových stránek - tvoříme rychlé a efektivní firemní weby, které přinášejí výsledky. Plánujete nový web? Ozvěte se nám s předstihem!