Odhalujeme knowhow: Jak vytváříme analýzu klíčových slov
Rozhodli jsme se vám odhalit část našeho know-how, které vede k úspěšným kampaním na internetu, ať už se jedná o úspěšné webové stránky nebo samotné PPC kampaně. Řeč je o analýze klíčových slov. Není totiž klíčovka jako klíčovka. Rozhodl jsem se vám tedy odhalit, jak k analýze klíčových slov přistupujeme my. Číst dále...
Víte, odkud na váš web chodí návštěvníci? Nastavte si UTM parametry
Tam, kde je z hlediska zdrojů návštěvnosti i Google Analytics krátký, podají vám pomocnou ruku UTM parametry. Co to jsou tyto parametry zač a jak je co nejefektivněji využívat? Na to se podíváme v následujících řádcích. Číst dále...
Jak poznat kvalitního copywritera
Firmy si dnes už dobře uvědomují, že texty (ať už na webu, v newsletteru, na blozích, sociálních sítích nebo na letácích) jsou velmi silným nástrojem, který dokáže zahýbat s firemními zisky. Najít však kvalitního copywritera může být obtížnější, než se zprvu zdá. Testimonials a reference umí vytvořit kdekdo, takže se podle nich úplně řídit nemůžete. Ukážu vám pár tipů, jak poznáte kvalitního copywritera nebo jak alespoň při výběru vyfiltrujete ty špatné. Číst dále...
Jak otextovat web jako copywriter
Chystáte nový web a neznáte konkrétního copywritera nebo si nemůžete dovolit platit za jeho kvalitní služby? Dám vám několik tipů, díky kterým zvládnete svůj web otextovat sami. Můžete ho totiž otextovat mnohem lépe než špatný copywriter. Číst dále...
10 mýtů, na které můžete narazit v souvislosti s GDPR
GDPR vstoupí v platnost už v květnu 2018. V souvislosti s ním bylo napsáno už hodně polopravd a mýtů. Pojďme se nyní podívat na ty nejzásadnější. Aneb opravdu je třeba se GDPR tolik obávat? Číst dále...
Proč by za pozadím (nejen) PPC reklam měl stát kreativec
V dnešní době se denně vytvoří obrovské množství online kampaní a reklam. Marketéři jsou jako dělníci za pásem, kteří jich musí takřka za nejkratší dobu vytvořit co nejvíce. Jakmile se jedna vytvoří, jde se na další. Často ale reklamy nefungují nebo nepřinášejí ten efekt, který by měly. Dokonce ani dobrý text je někdy nespasí. Jak je to možné? Číst dále...
Ohlédnutí za 8. CopyCampem
8. prosince 2017 jsem vyrazil do kulturního zařízení Domovina v pražských Holešovicích, kde se konal 8. CopyCamp, konference spojující copywritery, markeťáky, majitele firem a všechny nadšence do tvorby kvalitního obsahu. Měl jsem tu čest zhlédnout celkem deset přednášek. Jak je již zvykem, tuto akci provázejí také tři praktické workshopy, jejichž kapacita byla však při mém příchodu již zaplněna. Afterparty jsem z osobních důvodů také neabsolvoval. :( Pro vás jsem se ale rozhodl sepsat to nejzajímavější, co mi utkvělo v paměti. Číst dále...
Jak zjistit finanční návratnost kampaní
Možná je to i váš případ. Investujete do marketingu finanční prostředky, ale neumíte si z nich spočítat plynoucí přínos. V praxi jsme se s tím u některých klientů skutečně setkali. Předtím, než začali spolupracovat s námi, investovali do kampaní, ale neuměli říct, jestli pro ně byly plusové či ztrátové. Zkrátka si na začátku nestanovili metriky, podle kterých by hodnotili finanční návratnost. Číst dále...
Proč dělat obsahový marketing?
Stojí vás to spoustu času, úsilí i nákladů (zvlášť pokud si necháváte obsah tvořit od agentury). Navíc vám tvorba obsahu přímo negeneruje zisk. Přesto je obsahový marketing pro každou firmu, která se mu věnuje, (zejména v B2C segmentu) obrovskou výhodou oproti konkurenci. Musí se ale dělat dobře. Pojďme se podívat na to, proč přesto stojí za to věnovat čas, úsilí a náklady do content marketingu. Číst dále...
Jak měřit marketingové aktivity
Předchozím článkem jsme odstartovali sérii, jejímž společným tématem je vyhodnocení marketingových aktivit. V předchozím článku jsme si udělali přehled obchodních cílů, které je možné nejen v kampaních sledovat. Ale kde vlastně všechna ta čísla zjistíte? Nejdříve se zaměříme na cíle úrovně action (např. objednávky), potom se podíváme na cíle awareness (zobrazení aktivit) a appreciation (interakce v kampaních). Číst dále...
Co sledovat a na co se zaměřit při vyhodnocení marketingových kampaní
Možná jste si s touto otázkou lámali hlavu i vy. Rád bych vám tímto způsobem pomohl utřídit si myšlenky a ujasnit si, co vše je možné v marketingových kampaních sledovat a vyhodnocovat. A zejména co z toho pro vás bude důležité. Číst dále...
3 tipy, jak napsat e-mail v angličtině a neztrapnit se
V dnešní době nejsou cizojazyčné e-maily výjimkou. Do některých českých firem nechodí již téměř žádné jiné, což ovšem ne vždy znamená, že jsme schopni na ně adekvátně a správně odpovídat. Účelem tohoto článku je pomoci vám být si jisti v kramflecích a neztrapnit se anglickou odpovědí na e-mail. Zaměříme se na oslovení, volbu správného jazyka a také loučení. Číst dále...
Návod: 8 tipů pro webové vstupní stránky, které zaručeně zvýší počet objednávek
Vstupní stránky neboli landing pages na webu slouží především k získání zákazníka. Jejich cílem je, aby si objednal daný produkt nebo službu, zaregistroval se pro odběr newsletterů nebo například stáhl a nainstaloval aplikaci do svého smartphonu. Sebelepší produkt či služba nemusí však v případě nevyhovující vstupní stránky zákazníka přesvědčit. Přináším vám 8 tipů, kterým ho přesvědčit můžete (a to i se špatným produktem). Číst dále...
Začněte používat Facebook jako strategický marketingový kanál
Existuje takové jedno přísloví: Co nestojí za lajk, na Facebook nepatří. To jednoduše říká, že pokud váš příspěvek nestojí fanouškovi za interakci, nemá na sociálních sítích co dělat. Jak ale poznat ten, který za to stojí? Číst dále...
Free online nástroje, které vám usnadní marketingový život
Přináším vám přehled free online nástrojů, které se mi při práci v online marketingu osvědčily tak, že mi usnadňují můj marketingový život. Největší výhodou těchto nástrojů je, že jsou alespoň do nějaké míry k užívání zdarma. Nezatíží tak váš firemní ani osobní rozpočet a zároveň díky nim ušetříte (nebo dokonce vyděláte) nějaké peníze. Taky pro drtivou většinu z nich existuje aplikace pro smartphony. Nástroje jsem rozdělil podle oblastí či činností, pro které je u nás ve firmě využíváme. Číst dále...
GDPR: Již včera bylo pozdě aneb Co je to za novoty
Nařízení GDPR (General Data Protection Regulation) vstoupí v účinnost dne 25. 5 .2018 a je vnímáno jako revoluční předpis, jenž zavádí povinnosti ohledně postupu a způsobu zpracování osobních údajů. Toto vnímání však není přesné. V české legislativě totiž existuje platný zákon č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů, který upravuje povinnosti při zpracování osobních údajů. GDPR tyto povinnosti zpřesňuje, zavádí některé nové instituty a práva a zpřísňuje postihy plynoucí z jejich porušení. Číst dále...
E-maily, cookies, remarketing: Jak vyřešit GDPR na webových stránkách?
/AKTUALIZOVÁNO 24.5.2018/ 4 písmena, která poslední půlrok nedávala mnohým podnikatelům spát a díky poměrně masivní mediální kampani asi hodně lidem lezla (a stále leze) krkem. Obecné nařízení o ochraně osobních údajů vstoupí v platnost už tento pátek 25. května 2018. A jde o obsáhlé téma. Pokud do něj chcete proniknout do hloubky, vyžádá si nemalé časové rezervy na studium. Nasbírání znalostí a pochopení procesů bez předchozích zkušeností je často dost náročné. Snažil jsem se proto sepsat maximálně věcný a jednoduchý návod, jak vyřešit GDPR na webových stránkách. Číst dále...
Co přinesl plzeňský Design Thinking Festival 2017
Do plzeňského DEPO2015 se v úterý sjeli designéři, inovátoři, markeťáci a průkopníci nových myšlenek, aby se společně inspirovali na druhém ročníku Design Thinking Festivalu. Číst dále...
5 tipů, jak na skvělý newsletter
E-mail marketing je stále hodně vnímán jako prodejní kanál. Nepatří sem ale jen výzva ke koupi, poděkování za objednávku nebo seznam nových produktů. Newsletter je také výborný kanál pro budování vztahu se zákazníky a šíření dobrého jména vaší značky. Jak si tedy poradit s jeho obsahem? Číst dále...
STDC framework jako základ pro úspěšné fungování marketingu
Pro mnohé možná nic nového pod sluncem, ale přesto se někdo z vás nemusel ještě s frameworkem STDC setkat. Co je to STDC, v čem se liší od tradičního marketingového přístupu, proč a jak je možné jej využít pro úspěšné fungování marketingu ve vašem byznysu? Číst dále...